י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גם מאוקראינה ודובאי

השמיים סגורים? טיסות חילוץ מופעלות ממוקדים רבים

לאור הארכת סגירת השמיים, מתרבים טיסות החילוץ מנקודות שונות ברחבי העולם לאלו שקיבלו אישור מוועדת חריגים • עד כה דווח על טיסות חילוץ בקווי התעופה של: פרנקפורט, ניו יורק, קייב, מולדובה, דובאי ועוד

השמיים סגורים? טיסות חילוץ מופעלות ממוקדים רבים
מטוס אל על צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בימים האחרונים החולט בממשלה על הארכה נוספת של מדיניות סגירת השמיים החל מיום ראשון האחרון למשך שבועיים נוספים, לאור כך מתרבים טיסות החילוץ מנקודות שונות ברחבי העולם, לאלו שקיבלו את אישור ועדת החריגים.

מוקדם יותר היום (רביעי) דווח כי מאות הישראלים התקועים בדובאי, זכו לטיסת חילוץ מיוחדת של חברת 'אל על', אך לאור כך שההודעה על כך הגיעה רק 24 שעות לפני הטיסה ,חלק גדול מהנוסעים לא הספיקו לבצע בדיקת קורונה כנדרש, ועל כן הודיעו במשרד התחבורה על טיסת חילוץ נוספת שתביא את שארית התקועים.

גם לנזקקים לקו תל אביב ניו יורק ניתן מענה בדמות טיסות חילוץ של חברת 'אל על' שיפעילו במתכונת מיוחדת טיסות בין נתב"ג לניו יורק.

בנוסף דווח מוקדם יותר כי לאחר פנייתו של הרב יעקב ג'אן אל חבר הכנסת יעקב אשר, ובסיוע של חבר הכנסת מאיר פרוש, אושר היום לחברת 'ישראייר' לבצע טיסות חילוץ גם מאוקראינה ומולדובה. בפנייתו ביקש הרב ג'אן גם לאשר הגעת מורים לקהילה היהודית באומן, וגם לאסוף תושבי ישראל שנתקעו באוקראינה.

מנגד, ישנם הטוענים כי טיסות החילוץ אותם מפעילה המדינה רק גורמות להתפשטות המוטציות, כאשר אנשים מכל רחבי העולם נדרשים להגיע לנקודה מסוימת ומשם יושבים כולם במטוס אחד ועולה חשש כי הם מערבבים ביניהם את החיידקים והמוטציות. 

טיסה חילוץ אל על ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד