י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוף הסאגה

"שידל להמרת הדת": המשטרה תפסה מיסיונר באשדוד

מיסיונר מכת נוצרית שפנה לילדים וניסה לשדלם להמרת דת, נקלט במצלמת אבטחה של בעל חנות חרדי נעצר בידי משטרת אשדוד • מדובר במיסיונר שמרבה להטיף לילדים בחודש האחרון, אולם עד כה ביד לאחים לא הצליחו לעלות על עקבותיו • יד לאחים: מקווים כי התיק הזה, בניגוד לעשרות מקרים אחרים בהם התלוננו על הטפה מיסיונרית לילדים, יסתיים בכתב אישום כנגד המיסיונר ובכניסתו לבית הסוהר, למען ייראו ויראו

"שידל להמרת הדת": המשטרה תפסה מיסיונר באשדוד
מעצר המיסיונר צילום: דוברות יד לאחים

משטרת אשדוד עצרה הבוקר מיסיונר תושב העיר שהטיף לילדים חרדיים ברובע ו' בעיר וחילק להם חומרי הטפה להמרת דת.

תחילתו של הסיפור לפני כחודש כאשר פניות שהגיעו למוקד החירום של יד לאחים כמו גם לרכז המתנדבים בעיר העידו על מיסיונר שמסתובב בכל רובעי העיר, החרדיים ושאינם, תוך שהוא מחלק חומר הטפה מיסיונרי הכתוב במיוחד לילדים.

בכל המקרים, המיסיונר נעלם בתוך דקות כלעומת שבא וחמק מעונש. בשל כך הועבר דיווח בנושא לכל המתנדבים של יד לאחים באשדוד המונה למעלה מ-150 מתנדבים, בבקשה כי יפקחו את עיניהם מול המפגע המסוכן.

הבוקר בשעה 10:30 הגיע ליד לאחים דיווח נוסף בנושא. מתנדבי הארגון שמיהרו למקום, זיהו כי בחנות סמוכה נמצאת מצלמת אבטחה והם ביקשו ממנהל החנות, אברך חסידי את תצלומי האבטחה.


מעצר המיסיונר • קרדיט: דוברות יד לאחים

משקיבלו אותם, זיהו המתנדבים את המיסיונר ואיתרו אותו תוך זמן קצר ברחוב סמוך. לרוע מזלו של המיסיונר הוא נקלט במצלמות בשעה שהוא פונה אל הילד, ומשכך מיהרו אנשי יד לאחים לחייג למשטרה ולהתלונן על העבירה שביצע המיסיונרי לפי סעיף 368א' לחוק העונשין הקובע כי "המשדל קטין, בפניה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו - מאסר ששה חדשים".

המיסיונר הועבר לחקירה בתחנת אשדוד וביד לאחים מנסים לגרום להוציא למיסיונר צו הרחקה מהאזור.

בארגון אומרים: אנו מקווים כי התיק הזה, בניגוד לעשרות מקרים אחרים בהם התלוננו על הטפה מיסיונרית לילדים, יסתיים בכתב אישום כנגד המיסיונר ומאסר בפועל, למען ייראו ויראו. לצערנו הרב, למרות הקונצנזוס הרחב מאוד שיש בכל חלקי הציבור מול הפעילות המיסיונרית להטפת דת, עד כה סגרה המשטרה את כל המקרים בתואנת "חוסר עניין לציבור"....

ביד לאחים משבחים את ערנותם של המתנדבים באשדוד שהביאה למעצר המיסיונר, כמו גם את פעילותם לאורך כל התקופה האחרונה לאזהרת הציבור מפני החומרים שחילק אותו מיסיונר בעיר.

מיסיון התבוללות יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד