ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
41 יום לבחירות

סקר חדש: השמאל מקים ממשלה • לפיד מועדף אחרי נתניהו

מסקר חדשות 12 שמתפרסם הערב עולה כי הליכוד מאבד מנדט, לפיד מתחזק והפער בין שתי המפלגות עומד רק על 10 מנדטים | סער ממשיך להיחלש, סמוטריץ' ובן גביר מתחזקים, מרצ וכחול לבן מעל המים. רע"מ בחוץ | יש רוב לממשלת שמאל, כאשר הימין + בנט משיג רק 59 מושבים

סקר חדש: השמאל מקים ממשלה • לפיד מועדף אחרי נתניהו
בנימין נתניהו ויאיר לפיד צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

ככל שעובר לו הזמן ויום הבוחר מתקרב, נדמה כי בקרוב מאוד נראה בישראל בחירות חמישיות במספר. מסקרי המנדטים המתפרסמים כל העת עולה כי במצב הנתון לכל אחד מן המתמודדים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להקים ממשלה.

מסקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע ופורסם הערב (רביעי) ב'חדשות 12', עולה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 28 מנדטים - ירידה משמעותית בכוחה אך היא עדיין שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 18 מנדטים, מה שממצב אותה במקום השני כשאחריה תקווה חדשה בראשות גדעון סער שנחלשת משמעותית ומקבלת 13 מנדטים בלבד.

במקום הרביעי נמצאת ימינה בראשות נפתלי בנט שנחלשת למרות תמיכת הבית היהודי ומקבלת 11 מנדטים. עלייה בכוחה האלקטורלי, אך ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה שנחלשת משמעותית ומקבלת 9 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי נחלש מעט גם הוא, כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני מקבלת 7 מנדטים.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ומקבלת 7 מנדטים, העבודה בראשות מרב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מקבלת חמשה מנדטים וסוגרות את הרשימה, מרצ בראשות ניצן הורוביץ וכחול לבן בראשות בני גנץ שמקבלות 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה שבעבר התקרבה מאוד לאחוז החסימה ונחלשת משמעותית עם 1.7% תמיכה בלבד, רע"מ בראשות ד"ר מנסור עבאס שהתפצל מהרשימה המשותפת עם 0.9%, מען עם 0.8%, עצמנו עם 0.3% ומפלגת משפט צדק שתומכת בשחרור יגאל עמיר עם 0%. 

על פי מפת הגושים, גוש הימין שכולל את הליכוד, החרדים והציונות הדתית מקבל 48 מנדטים, 61 מנדטים למחנה 'רק לא ביבי' ו-11 מנדטים לימינה. 

עוד עלה מהסקר, כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מצמצם את הפער מנתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ומגיע ל-23%. נתניהו עדיין מוביל את הרשימה עם 30%, ובהמשך נמצאים יו"ר תקווה חדשה גדעון סער עם 12% ובנט עם 10%.

מזמין הסקר: חברת החדשות , עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע, מועד איסוף הנתונים: 10/02/2021, אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, מספר המשיבים בפועל: 500, מספר המתבקשים להשתתף: 3,455, טעות הדגימה המרבית: 4.4%+, שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

 

סקר מנדטים מנו גבע יאיר לפיד בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד