י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ידרוש להיות ראשון

הטעות של נתניהו שתגרום לבנט להגיע לבלפור | פרשנות

ככל שגוברים הימים, כך תמונת המנדטים של הסקרים מתבהרת. ועל פי רוב התחזיות, הסיכוי היחיד שנתניהו יוכל להקים ממשלה - זה רק אם נפתלי בנט בפנים

הטעות של נתניהו שתגרום לבנט להגיע לבלפור | פרשנות
יונתן זינדל, פלאש 90

הבעיה העיקרית של בנימין נתניהו, היא המחירים אותם ידרוש יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, שספק אם הראשון ירצה לספק אותם. במידה ובנט יהיה מעל עשרה מנדטים, ככל הנראה אחת מסעיפי הדרישות יהיו רוטציה, אך בניגוד לבני גנץ, בנט ידרוש להיות ראשון.

נתניהו, שיודע דבר אחד או שניים, מבין את זה. האופציה היחידה שהוא יכול לעשות כדי לצמצם לבנט את הדרישות, תהיה שתיית הקולות ל'ימינה', כמו בכל בחירות, רק שהפעם ספק אם זה יעזור.

בנט לא יכול לדרוש רוטציה מראש הממשלה, אם אין לו ממשלה חלופית, אבל יש לו את האפשרות הפעם לדרוש רוטציה. 

נתניהו יכול לשנות את זה, אם לגוש הליכוד-חרדים-סמוטריץ-המשותפת היו 61, לבנט לא היתה ממשלה אחרת ללכת אליה מסיבה פשוטה כי גוש "רק לא ביבי" בלי המשותפת, ללא רוב (כי בנט וסער לא מוכנים להישען על המשותפת). ואיך נתניהו יכול לגרום שהגוש הדמיוני הזה היה מגיע לרוב? פשוט, היה מונע מרע"ם לצאת מהמשותפת, ובכך מגדיל את הסיכוי להגיע לרוב שהיה נותן לבנט רק להיות חבר בממשלה אחת.

אבל עכשיו, לבנט יש ממשלה חלופית מ'ימינה', מפלגתו, ועד ל'עבודה' ו'מרצ'. לכן נתניהו כנראה יצטרך "לשלם" לו ברוטציה, או שילך לממשלה החלופית.

ואם לא יהיה שינוי דרמטי, תתחילו לתרגל, ראש ממשלת ישראל - נפתלי בנט.

נפתלי בנט בנימין נתניהו ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד