י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סאגת החריגים

הזעם נמשך: ילדים שנפרדים מהוריהם מסורבים - תכניות בידור מאושרים

הזעם כלפי וועדת החריגים נמשך. בעוד זו מאשרת כניסת שחקנים לישראל, הורים מופרדים מילדיהם זה שבועות ועוד כהנה וכהנה מקרים הומניטריים שנתקלים בסירוב. ח"כ פינדרוס פונה ודורש: "להתעשת עוד היום, להגדיל את צוות הוועדה ולאשר במהירות ובדחיפות את אלה האמורים לקבל אישורי כניסה כדת וכדין"

הזעם נמשך: ילדים שנפרדים מהוריהם מסורבים - תכניות בידור מאושרים
אילוסטרציה צילום: unsplash

סאגת האישורים של ועדת החריגים לכניסת ישראלים לארץ, מעורר את זעמם של הנציגים החרדים, שמוצפים בעשרות פניות מאזרחים שנתקעו בחו"ל ולא יכולים לשוב לישראל, אחרי המתקפה של סגן השר מאיר פרוש ושל ח"כ ישראל אייכלר, גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס תוקף.

בהודעה תקיפה ששיגר הערב (רביעי) מסר יו״ר סיעת יהדות התורה פינדרוס, כי, "ועדת החריגים לאישורי כניסה לארץ פשטה רגל מבחינה מוסרית". לדבריו, "חולי סרטן מסורבי כניסה, בזמן שזמרת בידור מאושרת; ילדים שנקראו להיפרד מהוריהם הנמצאים על ערש דווי מסורבים, בעת שתוכנית טלוויזיה מאושרת; מאות שנסעו לצרכי פרנסה תקועים, בזמן שנוסעים לטיול בדובאי אושרו".

פינדרוס קרא לשר אופיר אקוניס מ'הליכוד', העומד בראש ועדת החריגים ולראש הממשלה בנימין נתניהו "להתעשת עוד היום, להגדיל את צוות הוועדה ולאשר במהירות ובדחיפות את אלה האמורים לקבל אישורי כניסה כדת וכדין על פי תקנות הממשלה ולהפסיק עם המדיניות האטומה והמנותקת של הוועדה".

כזכור, הבוקר פורסם על כך, שבעוד שאלפי ישראלים תקועים ברחבי העולם מבלי אפשרות להיכנס לישראל, מאות ספורטאים מעשרות מדינות ייכנסו לארץ לרגל תחרות שתתקיים בימים הקרובים.

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר פרסמו הודעה משותפת ובה הביעו "תרעומת על כך שהממשלה מפלה בין ישראלים שתקועים בחוץ לארץ בעקבות החלטת הממשלה לסגור את השמיים, ומאידך מאפשרת בקלות לשמונה מאות ספורטאים זרים מעשרות מדינות שונות להיכנס ארצה, בלי לחשוש שיביאו לכאן מוטציות שונות".

שערורייה • למרות המוטציות: המדינה תארח מאות שחקנים מעשרות מדינות

"לא יעלה על הדעת מצב שבו אזרח ישראלי נדרש לעבור מסכת בירוקרטית ענפה ומתישה, בדרך להיכנס ארצה, בו בזמן שספורטאים זרים נכנסים לכאן בהמוניהם בקלילות, כאילו אין מגפת קורונה בעולם", אמרו סגן השר פרוש וח"כ אייכלר.

אייכלר ופרוש זועמים על כך שבעוד הספורטאים נכנסים לארץ בקלילות, משפחות אבלות מתקשות להיכנס לישראל: "משפחות אבלים שביקשו להיכנס ארצה ללוויית בן משפחה או לשבת שבעה, נדרשו למלא הררי טפסים, וגם אחר כך קיבלו תשובה שרק הבנים יכולים להיכנס כי הם אומרים קדיש, אבל הבת לא. בזמן שבאותה טיסה הייתה קבוצת ספורטאים שנכנסו בקלות ובלי שום חקירות. המשפחה האבלה נחקרה בשדה התעופה אצל כל פקיד ופקיד בנפרד ובאותה שעה. מתלונות שהגיעו אלינו עולה כי פקידי מדינת ישראל מתנהגים איפה ואיפה נגד בעלי חזות חרדית: מצד אחד המדינה מחבקת את הספורטאים ושחקני התרבות החילונית, ומאידך דוחה ומרחיקה ומערימה קשיים נגד אזרחיה החרדיים המבקשים להיכנס לכאן לצרכים המוניטריים בסיסיים".

עוד כתבו השניים כי "ועדות החריגים כושלות ולא מצליחות לעמוד בעומסים המוטלים עליהן. יהודים שרוצים להיכנס לכאן, נדרשים להמתין זמן רב, ולפעמים זמן רב מדי, עד שכבר הסיבה שבגינה ביקשו להגיע הופכת לא רלוונטית. לאיש אין מושג כמה פקידים יושבים בוועדות, ובאלו שעות הם עובדים. הממשלה חייבת להציב משמרות של 24 שעות כדי לקבל את הפניות וכן לפקח על הפקידים שיתייחסו לכל פונה בשוויון ואחידות גם לבעלי חזות חרדית. לא נאפשר אפליה בוטה כזו בין מגזרים וציבורים. אם מאפשרים למאות ספורטאים להיכנס, יש לאפשר באותה דרך גם לאזרחים אחרים".

יצחק פינדרוס כניסה לישראל קורונה אופיר אקוניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד