כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למעלה מחצי מיליארד ש"ח

בהגשת סל התרופות, השר הזהיר מחג הפורים

שר הבריאות יולי אדלשטיין ניצל את טקס קבלת הדו"ח מחברי וועדת הסל לתקוף את מסרבי החיסונים: לאף אחד אין זכות לסכן את ילדי ישראל • כדי שפורים לא יהפוך לתשעה באב השמחה צריכה להיות מאוד מצומצמת

בהגשת סל התרופות, השר הזהיר מחג הפורים
חצר חסידות תולדות אהרן צילום: שוקי לרר

ועדת סל התרופות לשנת 2021 בראשות פרופ' שוקי שמר הגישה היום (רביעי) לשר הבריאות יולי אדלשטיין את דו"ח סל הבריאות על סכום של 550 מיליון שקלים. אדלשטיין מצדו ניצל את טקס קבלת הדו"ח מחברי וועדת הסל לתקוף את מסרבי החיסונים.

בפתח דבריו אמר שר הבריאות: "יש משהו אחד שטובי המומחים של ועדת סל הבריאות לא יצליחו לעשות: למנוע מכם לחלות בקורונה אם לא תקפידו על ההנחיות. מחר בערב יחול ראש חודש אדר. משנכנס אדר מרבים בשמחה. אבל כדי שפורים לא יהפוך לתשעה באב של הידבקויות, השנה השמחה צריכה להיות מאוד מצומצמת. בלי התקהלויות, בלי ריקודים, בלי מסיבות".
 
אדלשטיין המשיך: "עוד משהו שרק אתם יכולים לעשות – להתחסן. עד היום התחסנו למעלה מ3.6  מיליון איש. זה המון, אבל עדיין לא מספיק. החובה שלי היא לדאוג לבריאות הילדים וכלל אזרחי ישראל. לכן אני בוחן כעת שני מהלכים חשובים: הראשון הוא התו הירוק שייכנס לפעולה בקרוב ובחלק מהמקומות יחול רק על מתחסנים ומחלימים. ברור לגמרי שיש תחומים חיוניים שאי אפשר למנוע את הכניסה אליהם בלי קשר לחיסון. אבל יש לא מעט דברים שנפתח בקרוב. לא נוכל להקריס את המעבדות כיוון שירצו להיבדק אנשים שלא מצאו זמן להתחסן. למה פועל ניקיון צריך לממן מישהו שמצא עצמו בצד של מתנגדי החיסונים? לכן אני ממליץ מאוד לאנשים שרוצים ליהנות ממלונות, מתרבות, מחדרי כושר - להתחסן כדי לגשת בחופשיות למקומות הללו".
 
"בנוסף אנחנו בודקים בחקיקה הענקת זכות למעסיק שלא לאפשר לאנשים שלא התחסנו או לא נבדקו ב 48 שעות אחרונות להיכנס למקומות העבודה" הוסיף אדלשטיין.

לסיום אמר שר הבריאות: "החיסונים הם משאב לאומי, הם של כולנו, כל מה שצריך זה לבוא פעמיים לקופת החולים, להפשיל שרוול ולהתחסן. אין יותר פשוט מזה".

יולי אדלשטיין ועדת הסל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד