כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האנטישמיות באירופה

בשר חזיר הושאר מחוץ לשני בתי כנסת בשוויץ

בשני מקרים שהתרחשו לאחרונה בשוויץ, הונח בשר חזיר בפתח בתי כנסת | בתוך כך משאל עם שעתיד להיערך בימים אלו פוגע בחופש הדת במדינה, ובקהילות היהודיות נערכים בניסיון למנוע את החקיקה

בשר חזיר הושאר מחוץ לשני בתי כנסת בשוויץ
דגל שוויץ צילום: Pixabay

בשר חזיר הושאר בכניסה לשני בתי כנסת בשוויץ, מקרה אחד אירע בלוזאן, והמקרה השני אירע בז'נבה, כך דיווחה הפדרציה השוויצרית של הקהילות היהודיות בהצהרה שפירסמה

המקרים הללו לא נדירים. פעילי ימין קיצוני באירופה מניחים בשר חזיר, חלקי חזיר ופגרים מחוץ למסגדים, ולעתים נדירות יותר אף מחוץ לבתי כנסת, הפעילים מכוונים לכך שחזירים נחשבים טמאים הן באיסלאם והן ביהדות.

בהודעת הפדרציה נאמר כי אנשים שונים ביצעו את הנחת החזיר מחוץ לבתי הכנסת, המשטרה חוקרת את תלונות בתי הכנסת. בבית הכנסת בלוזאן השאיר אלמוני חזיר צעצוע ממולא בבשר, כך על פי הפרסום של הפדרציה היהודית. בז'נבה מדובר היה בכמה נתחי בשר חזיר.

הקהילות היהודיות גינו בחריפות את שתי ההתקפות. שתי הקהילות שנפגעו הגישו תלונות במשטרה, "יש לקוות ששני המבצעים יימצאו במהירות וכי פעולות כאלה לא יתרחשו עוד בעתיד" נמסר מטעם הפדרציה.

בתוך כך היהודים בשוויץ מתמודדים עם משאל עם שיתקיים ב-7 במרץ 2021, שוויץ תצביע על היוזמה לאסור עטיית כיסוי פנים לנשים מוסלמיות, והיהודים בשוויץ דוחים את היוזמה. "היוזמה העממית פוגעת בחופש הדת", והחשש אצל היהודים כי אחרי המוסלמים, פעילים קיצונים ינסו לקדם חוקים נגד חבישת כיפות או סממנים יהודיים אחרים.

המועצה הפדרלית והפרלמנט דוחים את היוזמה ומגישים הצעה נגדית שתגן על חופש הדת, אך תחייב נשים מוסלמיות להזדהות בפני אנשי אכיפת החוק. מטעם המועצה נמסר כי "חופש הדת הוא נכס יקר ערך של חברה חופשית ודמוקרטית. ההגנה עליהם נקבעת בחוקה הפדרלית השוויצרית".

בשר חזיר אנטישמיות בשוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד