י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אוד מוצל מאש

אבל בחסידות: זקן החסידים נפטר בשנת המאה לחייו

בחצר חסידות סלונים נפרדים הבוקר מזקן החסידים רבי שמואל קריבוס ז"ל שהיה קשור בלב ונפש לאדמו"רי החסידות, ניצל מהשואה ובנה את ביתו בארץ הקודש והקים דורות ישרים מבורכים 

אבל בחסידות: זקן החסידים נפטר בשנת המאה לחייו
רבי שמואל קריבוס ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלך לעולמו זקן חסידי סלונים הרה"ח הישיש רבי שמואל קריבוס ז"ל, שנפטר לבית עולמו בשיבה טובה בגיל 99 וחצי וזכה לראות בחייו דורות ישרים מבורכים ובחודשים האחרונים אף זכה לדור חמישי. 

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי יחיאל קריבוס הי"ד, ולאמו מרת חיה שרה הי"ד שנהרגו בשואה בגטו בלודז'. ר' שמואל היה אוד מוצל מאש. ניצל בניסים מגיא ההריגה, היה מהשרידים האחרונים שלמדו בישיבת 'תורת חסד' בברנוביץ. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרב החסיד רבי יהודה לייב פרידמן זצ"ל. 

סיפור הצלתו היה לשם דבר ותמיד סיפר בערגה לפרחי החסידים את נס הצלתו תוך כדי שהוא מודה לקב"ה על כל החסדים.

לא פעם סיפר "היינו גרים בלודז' שבפולין. לודז' לא הייתה עיר הבירה של פולין אבל היא הייתה יותר גדולה מוורשא עיר הבירה. בלודז' הייתה קהילה גדולה של חסידות סלונים אליה השתייכנו. אבי ר' יחיאל קריבוס הי"ד היה אחד מחשובי עשירי הקהילה ונכבדיה. בכל פעם שהאדמו"רים מסלונים הגיעו לבקר את חסידיהם בפולין הם התארחו אצלינו בבית, אמי חיה שרה קריבוס הי"ד הייתה אישה יראת שמים וחסידה בלב ובנפש. היו להם עשרה ילדים, ואחותי הבכורה היתה כבר נשואה עם שלושה ילדים קטנים עד שהכל התחיל". 

עוד סיפר ר' שמואל שהיה חמש שנים במחנות: "התנאים במקומות אלו היו קשים מאד, היה קר כמעט כמו בסיביר והצריפים היו קטנים ודלים מאד, פעם אחת בשבת ניסיתי להתחבא וראיתי שמיציתי את כל האפשרויות של המחבואים אז פניתי לחברי ר' משה הידלסהיים שגלה איתי למחנה עוד מהישיבה בברנוביץ'. ר' משה היה אחראי על חדר מיוחד בקצה המחנה, זו הייתה עבודה יחסית קלה וגם לא דרשה חילול שבת. ר' משה היה ניצב כל בוקר השבת בשש בבוקר והיה צריך לוודא שאף אחד לא נמצא בחדר ולהגיד שאין אף יהודי שמסתתר שם. אז פניתי לחברי וביקשתי ממנו להסתתר בתוך החדר, כך היה כמה שבתות טובות. פעם אחת החילים כבר לא סמכו על ר' משה ונכנסו לתוך החדר (חשוב לציין שהיה זה חדר קטן מאוד ושהיתי שם כל השבתות) ואז גילו אותי, עשו לי משפט ושלחו אותי לצינוק".

"הצינוק היה קטן מאוד, לא היה בו מקום לשכב היו צריכים לעמוד כל הזמן או לשבת בצפיפות נוראית, המעלות היו מינוס 40 והלבישו לי חולצה דקה אחת. רצו שארגיש את הקור אך שלא יהיה לי פתח בריחה, לכן היה מן פתח למעלה בסורגים שחורים שדרכו נכנס כל הקור, רעדתי מכפור אבל ידעתי שאני עושה את זה בשל קיום מצווה וידעתי שהשבת תגן עלי".

עוד זכה לראות את ה'בית אברהם' מסלונים והיה חסיד בלו"נ של ה'יונגער רבי' מסלונים. כמו כן היה דבוק באדמו"ר בעל ה'נתיבות שלום' זצ"ל ובבנו יבלחט"א האדמו"ר מסלונים אליו נקשר בצורה מיוחדת ולא פספס כמעט אף טיש ומאורע בחצר החסידות. 

כמו כן זכה להסתופף במחיצתם של מרן בעל ה'חזון איש', הגרי"ז מבריסק והאדמו"ר מהר"א מבעלזא זצ"ל. לפרנסתו עסק ביבוא מוצרי חשמל וקבע עיתים לתורה בכל רגע פנוי. 

מסע הלוויה הבוקר, בשעה 11:00 מביתו ברחוב הרב סורוצקין 6 בבני נברק ותעבור דרך בית המדרש דחסידי סלונים ברחוב דונולו 5 בעיר, ובשעה 13:30 מישיבת 'בית אברהם' סלונים ברחוב סלנט בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סלונים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד