י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכאוס בוושינגטון

הדחת טראמפ: הדמוקרטים מתעקשים כי טראמפ הסית

במשפט ההדחה טוענים הדמוקרטים כי "טענותיו חסרות הבסיס" של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בגין הונאת בחירות גרמו להתפרעות הקטלנית ב-6 בינואר

הדחת טראמפ: הדמוקרטים מתעקשים כי טראמפ הסית
הפריצה לקפיטול צילום: באדיבות המצלם

טיעוני הפתיחה במשפט ההדחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ החלו ביום רביעי, כאשר הדמוקרטים טענו כי טראמפ אשם בהסתה של האספסוף שהסתער על הקפיטול.

מנהלי תהליך ההדחה ועורכי הדין של טראמפ יקבלו כל אחד עד 16 שעות שנפרשו על פני יומיים להציג את הטיעונים שלהם. טראמפ עומד בפני כתב אישום בגין "הסתה להתקוממות".

בהצהרות הפתיחה שלו, מנהיג ההדחה הדמוקרטי ג'יימי רסקין כינה את המשפט "רגע של אמת עבור אמריקה" ודחה את טענות עורכי הדין של טראמפ כי הנשיא לשעבר לא היה שותף להתפרעות. "הנשיא לשעבר טראמפ לא רק צפה מהצד התמים" אמר רסקין. "הוא היה בתפקידו כמפקד ראשי והפך למסית הראשי". רסקין ציטט מספר ציוצים שפרסם טראמפ לקראת 6 בינואר, אחד מהם קרא לתומכיו "להיות שם, יהיה פרוע". הוא אמר, "הם הוזמנו על ידי הנשיא".

רסקין גם דחה את טענות ההגנה כי טראמפ מואשם בגין "הבעת דעה", והאשים את פרקליטיו של טראמפ בניסיון "לתאר את טראמפ כבחור שנרדף בגלל רעיונותיו". חבר הקונגרס ג'ו נגוז אמר כי הם יוכיחו שטראמפ "הכין" את תומכיו לזעם בחודשים שקדמו לבחירות. חברת הקונגרס סטייסי פלסקט אמרה כי טראמפ יכל לחזות את האלימות ב-6 בינואר וכי הוא "עודד אותה בכוונה".

"הם חשבו שהם יכולים לעשות את זה כי חשבו שהנשיא יעזור להם", אמרה פלסקט והוסיפה כי טראמפ עודד את התומכים להיות מוכנים ב"יום ספציפי בשעה מסוימת להפסקת המינוי הרשמי של ביידן".

צילומי האבטחה מתוך מבנה הקפיטול הראו את הפריצה הראשונית, כאשר עשרות פורעים פרצו דרך חלונות ונכנסו למסדרונות הקפיטול, ונתקלו במאבטחים.

התיעודים הראו כי מחוקקים, כולל סגן הנשיא מייק פנס, הובהלו למקום מסתור, "אין זה פלא שסגן נשיא ארצות הברית היה מטרתם, מכיוון שפנס סירב לבטל את תוצאות הבחירות", אמרה פלסקט והוסיפה כי ההמון נשמע אומר כי הם "ירצחו את כולם כולל את דוברת הבית ננסי פלוסי" היא אמרה כי "דונלד טראמפ שלח אותם למשימה זו".

דונאלד טראמפ הסתערות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד