י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אור בקצה המנהרה

הפרופסור יונתן הלוי: החיסון עובד; חושש מהמוטציה הבריטית

נשיא המרכז הרפואי 'שערי צדק' התייחס הבוקר לירידה המגמתית בתחלואה, לצד המספרים הגבוהים יחסית של מספר החולים. יחד עם זאת הדגיש כי החיסון עובד: "אדם שהתחסן לא מגיע עם מחלה קשה"

הפרופסור יונתן הלוי: החיסון עובד; חושש מהמוטציה הבריטית
מחלקת קורונה במעייני הישועה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הבוקר (חמישי) שוחח הפרופסור יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי 'שערי צדק' בירושלים עם ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103. פרופ' הלוי אישר את הדיווחים כי ישנה ירידה הדרגתית בחולים המונשמים במחלקות הקורונה.

"אנחנו רואים ירידה" אמר הלוי, ופירט: "כ-70 אחוז מהחולים יורדים ממכונות ההנשמה. אם נסתכל על התמונה הגלובלית אז עד לפני שלושה שבועות היו בבית החולים שערי צדק בין 120 ל־130 איש מאושפזים בכל הדרגות. ישנה בהחלט ירידה הדרגתית כי הבוקר אנחנו עומדים על 92 חולים סך הכל, ושני שליש מהם קשים".

לדברי הלוי, הרכב הגילאים שונה לחלוטין בגל השלישי ביחס לגל השני. "אדם שהתחסן לא מגיע עם מחלה קשה. זה ממש כלל ואם ימצא איזה חריג אחד או שניים זה מאוד יפליא אותי. מה שזה אומר בפועל הוא שהחיסון עובד, אבל מצד שני המוטציה הבריטית מציפה את הארץ. אם אפנה את תשומת ליבך לכותרת של הבוקר – אם היו לפני חודשיים 28 חולים קשים מתחת לגיל 40 בארץ אז היום יש 78, וזו מתמטיקה מאוד פשוטה".

"במדינה דמוקרטית אי אפשר לחייב אנשים להתחסן, אבל הטלת סנקציות במידה היא בהחלט דרך", אמר והתייחס למצבם של הצעירים שמסרבים לעבור את החיסון. לטענתו, הסיבה העיקרית בגללה רבים מצעירי ישראל עדיין לא התחסנו היא החשש מפגיעה בפריון. הוא הסביר שהחיסון לא פוגע בגוף התא ולא משפיע על ה־DNA לכן איש שום בעיה להשתמש בו.

יונתן הלוי בית חולים שערי צדק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד