כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסכים במקום טנדרים

המודל של הת"תים בישיבות: כך יקיימו השנה את מגביות הפורים

פרסום ראשון: בעקבות מגבלות הקורונה דלתות התורמים לא ייפתחו השנה • עשרות ת"תים חברו למיזם משותף במסגרתו הם יקיימו את מגבית פורים המסורתית באמצעות פלטפורמת גיוס המונים • "על פי כל הניתוחים והמספרים, יצליחו לגייס סכום גדול יותר בעלות נמוכה משמעותית"

המודל של הת"תים בישיבות: כך יקיימו השנה את מגביות הפורים
בחורי ישיבות בסיום קמפיין מצ'ינג צילום: אילוסטרציה

פורים תשפ"א בצל הקורונה: רחובות הערים החרדיות צפויים להיראות בפורים השנה אחרת מכל מה שהורגלנו, זאת בעקבות מגבלות הקורונה הידועות והמחמירות בעיקר בעולם הישיבות הליטאי-ספרדי בו כבר הוחלט עוד לפני הוראת גדולי ישראל כי השנה ייאלצו למנוע את אסיפת הכספים.

בכל מה שקשור לת"תים של הישיבות מדובר בפגיעה משמעותית במיוחד היות והסיטואציה הקשה בה אנו שרויים מונעת מהם את המסורת הוותיקה והמוכרת: ביקור בבתי תורמים קטנים בימים שקודם הפורים ואירוח בבתי "התורמים הכבדים" ביום הפורים עצמו.

כדי שלא להיפגע מהסיטואציה המתוארת, חברו עשרות ת"תים למיזם היסטורי ויוצא דופן: גיוס של מתנות לאביונים עבור הת"ת באמצעות פלטפורמה דיגיטלית. במסגרת המיזם אותו מובילה חברת גיוס ההמונים קוזמאצ' הוקם עבור הת"תים "דף קמפיין מטריה" בו יהיה לכל ת"ת דף קמפיין מיוחד דרכו ייאסף הכסף לת"ת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקמפיין יתבצע כך: כל בחור/מתרים יקח על עצמו יעד בהתאם לאופן עליו יסכמו מנהלי הת"ת, ובמקום להתרוצץ בין בתי תורמים, הבחורים יטלפנו אליהם ויזינו את התרומות היישר לתוך המערכת.

את המיזם מרכזים האסטרטגים יוסי פינקל ויוסף קופרשמיט בשיתוף עם הרב שמואל ויצמן, שמשתמשים בניסיון העשיר שלהם בתחום על מנת ללוות ולהדריך את מנהלי הת"תים במעבר בין התרמה פרונטלית לקמפיין דיגיטלי. ההדרכה הזו כוללת מפגשים והדרכה עם כלל מנהלי הת"תים, תוך ביצוע התאמות נדרשות לפי הצרכים והמאפיינים של כל ת"ת.

"המיזם הזה נולד מתוך אילוץ שיצרה הקורונה, אך אנו מעריכים שהוא יישאר איתנו גם אחריה", מספר פינקל ומסביר: "לפי כל החישובים שעשינו ביחד עם מנהלי הת"תים פוטנציאל הגיוס גדול הרבה יותר באופן הזה, כאשר מהצד השני עלויות ההפקה נמוכות באופן משמעותי, מה שיותיר בקופת הת"תים סכום גבוה בהרבה ביחס לשנים עברו".

לדבריו, "אנו עדים למגמה הזו כבר בתרומות המוקדמות ומשוכנעים שהיא תתעצם ככל שנתקרב לפורים".

"צריך להבין", הוא מוסיף, "שמשבר הקורונה גורם לאנשים לתרום יותר היות והצורך בציבור גדל מאוד. התרמה באמצעות פלטפורמה של גיוס המונים מניעה אנשים לתרומות גדולות יותר בעקבות פריסת התשלום הגמישה שהיא מאפשרת, מה שבסופו של דבר מגדיל דרסטית את היקף התרומות".

כבר בשבועות הקרובים יתחילו בתתי"ם בביצוע טלפונים ולא תהיה כאמור גבייה בבתים כבכל השנים. כמה תתני"קים עמם שוחחנו מעריכים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' שהתרומות השנה ירדו בחצי ולכך עובדים כעת על מכתב מראשי הישיבות לתרום כמה שאפשר מה שיאפשר באמצעות הקמפיין במערכות להגדיל את התרומות.

תתניקים פורים קורונה חברת קוזמאצ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד