ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
נקודות וטיפים

בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים//מנדי קוריץ

הקמת עסק ותפעולו בצורה מושלמת, דורשים דילוג על מכשולים רבים ומציבים לא פעם אתגרים לא פשוטים | השבוע אכתוב כמה טיפים נוספים על דרכי התמודדות עם עסקים פרטיים

בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים//מנדי קוריץ
מנדי קוריץ צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר התחלנו במס' נקודות וטיפים שיעזרו לכל עסק להצליח ולהתקדם, למרות הקשיים הרבים שמביאה איתה התקופה, ובכלל. אז נמשיך השבוע בעוד מס' נקודות

1. אתגר המיתוג

עסקים של אדם אחד נתפסים (שלא בצדק) כעסקים פחות מקצועיים. לקוחות נוטים לחשוש מפני התקשרות עם עסק של אדם אחד ותמיד אלמנטים כמו משרד וגודל משחקים תפקיד. למרות שההמלצה היא להיות שקופים עם הלקוחות, לא חייבים להיות יותר 'צדיקים' מהאפיפיור. כלומר, ככל שלא נשאלתם בנושא וככל שהדברים אינם רלוונטיים, אין צורך להציג את עצמכם כעסק קטן של אדם אחד. במידה שנשאלתם, שמרו על כנות אך הדגישו את היתרונות.

תמיד תהיו גאים בכך שהקמתם עסק בעצמכם וציינו את המעלות של עסק של אדם אחד מבחינת הלקוח (יחס אישי, סדר עדיפויות, זמינות גבוהה לשירות וכו'). כמו כן, בעולם שבו האינטרנט נמצא בכל מקום גם עסק קטן יכול לפתוח אתר אינטרנט מקצועי ממש כמו תאגיד רחב היקף. המשרד הווירטואלי מגשר על פערים וחששות מוקדמים ועליכם להשקיע בו את הרצינות הדרושה.

 2. בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים

עסק הוא לא מרוץ לטווחים קצרים, הוא מרתון. בעלי עסקים שעובדים לבד מגלים שאחד האתגרים הקשים ביותר הוא דווקא "הבדידות". מעבר לצורך החברתי של כל אחד מאיתנו להיות מוקף באנשים וב"עמיתים למקצוע", הבדידות עלולה לגרום לניוון מחשבתי מסוים. חשוב שבעל העסק ידע לצאת מהחלל הטבעי שלו ולהגיע למקומות שיכולים להפרות אותו מבחינה עסקית ומחשבתית. כנסים, קורסים מקצועיים, סדנאות, מפגשים חברתיים עם בעלי עסקים, אירועים מיוחדים ללקוחות, שיתופי פעולה עם עסקים בתחומים מקבילים ועוד.

כל אלה מאפשרים להרחיב את זווית הראיה ולהימנע מעמידה במקום. לכך ניתן לצרף אלמנט נוסף והוא ייעוץ עסקי. פרספקטיבה חיצונית איכותית על המצב של העסק מעבר לנקודת המבט של בעליו. באשר לעסק של אדם אחד, הדברים נאמרים ביתר שאת. ייעוץ עסקי אפקטיבי מספק סיעור מוחות שמאפשר לעסק להתייעל, להתקדם, לגדול ולהתפתח.

 3. אל תחששו לגדול

כמעט כל עסק של אדם אחד אשר עובד תקופה מסוימת מתלבט לגבי המועד הנכון לצמיחה והעסקת עובדים. לרוב, זהו מהלך אשר עלול לגרום לשינוי משמעותי מבחינת ההכנסות של העסק ברמה המיידית. הכשרת עובד והמחויבות התמידית לתשלום משכורתו נראים כאתגר לא פשוט ואף "בלתי מושג" במקרים מסוימים. למרות שיש לבחון בקפידה האם הזמן להתרחב הגיע, כאשר הדברים עומדים בפתח מומלץ שלא לחשוש ולעשות את הצעד הנכון. גם כאן, ייעוץ עסקי יכול בהחלט לעזור בקבלת ההחלטה הזו, שהיא אחת מהמשמעותיות ביותר של העסק (ויכולה להיות ברומטר לעתידו).

 4. גם לכם מגיעות זכויות סוציאליות

בעלי עסקים שמפעילים לבדם את העסק נוטים לזלזל ב"זכויות סוציאליות" כמו שעות נוספות, ימי חופשה, ימי מחלה ואפילו דמי הבראה ופנסיה. זכרו שאתם לא רק המנהלים והבעלים אלא גם העובדים. חוקים שמעניקים לעובדים את הזכויות שלהם נועדו גם לשפר את תפוקתם. מחקרים הוכיחו שעובדים ללא חופשה או זכויות עובדים הם פחות יעילים מעובדים שזכאים לתנאים כאמור. אל תחסכו מעצמכם ארוחות מסודרות, ימי חופשה מפעם לפעם וכו'. מיותר לציין שעליכם להשקיע בפנסיה, ביטוח וחסכונות כמו כל עובד במשק. ללא האלמנטים הללו, ובעיקר ללא חופשות ראויות, בעל העסק יישחק במהירה.

 5.הקפידו על תכנון מוקדם

עסקים של אדם אחד לוקים לעיתים בתכנון ארוך טווח. הם מתעסקים ב"עכשיו" ובאספקת המוצרים/השירותים ללקוחות תוך שהם מזניחים את החשיבה לעתיד. בדומה לכל עסק, גם עסק של אדם אחד צריך להיות מתוכנן מראש כמה וכמה חודשים קדימה. דרך טובה לעשות זאת היא על ידי הצבת מטרות ברורות וברות השגה. לדוגמה, הגדלת סך ההכנסות של העסק ברבעון הבא ב-10%, גבייה מסודרת, קורס מקצועי פעם בשנה וכדומה. זכרו את הכלל, מטרות נועדו שיגשימו אותן והצבת מטרות היא שלב חשוב בהצלחה.

 את המשך הנקודות אתן בשבוע הבא אין במאמר זה כדי להחליף יועץ או כדי להתוות דרך, ואין בדברים הנ"ל לקיחת אחריות על פעולותיכם. מקווה שעזרתי לכם. מוזמנים להביע את דעתכם או לשתף בנושאים שמעניינים אתכם. בכל שאלה ניתן לפנות במייל: [email protected]

כלכה טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד