י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ימונה חבר מועצת ספרדי?

פרסום ראשון: הזעם של 'מרביצי' הספרדים מצית קרב בין 'דגל' לש"ס

הקמפיין של יהדות התורה עדיין לא נפתח, אך ב'דגל' שוברים את הראש מה לעשות עם קבוצת 'מרביצי' שהצביעו למפלגה וכעת פוזלים לכיוונה של ש"ס. 'בחדרי חרדים' מביא בפרסום ראשון את הדיונים שהיו בחדרים הסגורים, והאם יש סיכוי שימונה חבר מועצת ספרדי חדש ל'דגל התורה'?

פרסום ראשון: הזעם של 'מרביצי' הספרדים מצית קרב בין 'דגל' לש"ס
מועצת גדולי התורה הליטאית צילום: שוקי לרר

בפגישות שמנהלים בשבועות האחרונים חברי הכנסת יחד עם חברי הנהלת 'דגל התורה' לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד 40 יום, התקיימו דיונים סביב המגמה המדאיגה ולפיה מאות מצביעי בני תורה ספרדים נוטשים את המפלגה הליטאית לטובת האחות הספרדית - מפלגת ש"ס.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחדרים הסגורים מיקדו ב'דגל התורה' את הבעיה והצביעו על מאות בני תורה מהציבור הספרדי המכונים 'מרביצי' שהצביעו במשך למעלה משלושים שנה למפלגה האשכנזית - גם בגלל הכרת הטוב של אלפי תלמידים המתחנכים בישיבות האשכנזיות וגם בעקבות החיבור של יהדות התורה לאידישקייט - אך הפעם שוקלים לתת את קולם לש"ס, שבשנים האחרונות מיתגה עצמה יותר ויותר כמפלגה ספרדית חרדית.

כעת, בדגל התורה מזהים בריחה של מצביעים אלו גם בגלל הטיפול הלקוי בתקופת משבר הקורונה, כאשר השר אריה דרעי מציג עצמו כמי שהיה היחיד שטיפל בנושא הקורונה במגזר החרדי, אם בנושא מתווה הקפסולות בישיבות ואם בנושא בתי הכנסת ושאר הנושאים.

במרכז המגמה עולה הזעם בקרב רבני 'מרביצי' לאחר שלפני למעלה מחודשיים - בחודש כסלו - מינו בדגל התורה שורה של ראשי ישיבות נוספים שישמשו כחברי מועצת גדולי התורה, אך הסבב המינויים לא מונה נציג חדש מטעם ציבור 'מרביצי' כחבר מועצת, כהמשך לחברים הקודמים הגאון רבי ניסים טולדנו זצ"ל ויבלחט"א הגאון רבי יהודה עדס ראש ישיבת 'קול יעקב' שהודיע כי פרש מהמועצת והוא אינו משתתף בישיבות.

ב'דגל התורה' מתבלטים האם לפתוח במאבק בכדי להשאיר את ציבור בני התורה ב'דגל התורה', והאם לצאת בקמפיין שיחדד את ההבדלים בין יהדות התורה לש"ס, כשבמרכזו הטיפול העקבי של יהדות התורה ונציגי 'דגל' בכל נושאי האידישקייט בכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מצד 'דגל התורה' הועברה בימים האחרונים הצעה לבכירים בציבור 'מרביצי' למנות נציג מטעם כחבר במועצת, זאת גם לאחר שאחד מחברי המועצת, הגר"י שיינר זצ"ל, הלך לעולמו בשבוע שעבר.

כבר בחודש כסלו דיווחנו בהרחבה ב'בחדרי חרדים' כי קיים זעם בקרב ציבור 'מרביצי' שלא מונה נציג מטעמם, עסקן מוכר בדגל התורה המייצג את אותו ציבור אמר אז: "אנחנו מרגישים פגועים ביותר, זה לא מתאים שיעשו לנו כזה דבר, נקווה שמישהו יתעשת שם ויבין שצריך למנות גם ראש ישיבה ספרדי שהם חלק בלתי נפרד מ'דגל'".

השבוע בכיר ב'דגל התורה' התגונן מפני אותן טענות ואמר ל'בחדרי חרדים' כי הסיבה שלא מונה נציג מטעם למועצת היא בעקבות כך שלא הגיעו לסיכומים על נציג מוסכם מטעמם, וכי הם ביקשו מהם ומבקשים גם היום למצוא מועמד מוסכם וכל נציג שיוחלט מבין ראשי הישיבות הוא ימונה למועצת. 

יהיה מעניין לעקוב אחר הסיפור שמסתמן שיעמוד במרכז הקמפיין בין המפלגה האשכנזית לבין אחותה הספרדית 

דגל התורה ש"ס בחירות 2021 מרביצי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד