י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאור התבטאויותיה

פעיל המפלגה עתר לוועדה: לפסול את השריון של מיכאלי

עד הערב בשעה 22:00 נתנה האפשרות לעתור נגד מועמדותו של מתמודד לכנסת ה-24. עד כה הוגשה עתירה אחת בלבד של פעיל מפלגת העבודה נגד השריון של היו"רית מיכאלי

פעיל המפלגה עתר לוועדה: לפסול את השריון של מיכאלי
פריימריז במפלגת העבודה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר מפלגת העבודה מעוזיה סגל, הגיע היום (חמישי) והגיש לפני שעה קלה לוועדת הבחירות המרכזית בכנסת בשם למעלה מ-50 איש - קבוצת נאמני מפלגת העבודה לדורותיה- "מפא"י" עתירה לפסילת המועמדת מס 7 ברשימת העבודה בה הוא חבר - איבתיסאם מראענה, לאור התבטאויותיה המקוממות.

יצוין, כי עד הערב בשעה 22:00 נתנה האפשרות לעתור נגד מועמדות של מתמודד לכנסת ה-24. ועד כה לא הוגשה בקשה לפסילה נגד בן גביר שבמערכות הבחירות האחרונות היה במוקד הסערה ביום זה.

יו"רית מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה בשבוע האחרון בראיון ברדיו 103: "קשה לי באופן אישי לקרוא את הדבר הזה, לא שוחחתי איתה על כך. לא הבנתי מה עומד מאחורי הדבר הזה". מנגד, הבהירה: "זה לא מייצג את מפלגת העבודה... מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית שערכיה ערכי מגילת העצמאות, מאמינה בביטחון של מדינת ישראל שמורכב מכוח צבאי אבל גם מהסכמים מדינים, ומהצורך לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. יש בה כל מיני קולות, מנעד רחב. חלק מההתבטאויות יכולות להיות לא מוצלחות, שקשה לי לשמוע, אבל זה ודאי לא פוסל את מפלגתה עבודה, וגם לא פוסל בהכרח את אבתיסאם מרעאנה". באשר לשאלה האם היא מגנה את הדברים הקשים, השיבה בהיסוס: "אההה... אני חייבת לברר איתה קודם מה היה שם לפני שאני יוצאת בהצהרות, בזכותכם אבדוק את זה".

גם יו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול כי: "בגין לא היה מצביע לליכוד של היום ואילו רבין לא היה מצביע למפלגת 'העבודה' שהקצינה ל'מרצ'".

חבר הכנסת שלמה קרעי כתב היום בחשבון הטוויטר שלו: "‏הליכוד הצטרף לעתירה לפסילת תומכת הטרור, מספר 7 במפלגת העבודה, איבתיסאם מרעאנה, מהתמודדות לכנסת. כל תשעת נציגינו בוועדת הבחירות המרכזית, מאמינים כי אין לה מקום בכנסת ישראל וכי תומכי טרור לא יכולים להסתתר תחת כנפיה של מפלגה ציונית. אם בן גוריון היה חי היום, הוא היה מת מבושה".

מאוחר יותר הוא הוסיף ותקף: "‏מדהים: סער ואנשי מפלגתו נותנים לגיטימציה לתומכת הטרור, מספר 7 במפלגת העבודה. ככה זה כשהערך היחיד שלך הוא "רק לא ביבי"... בושה וחרפה!".

רונן צור, שהיה בשנה האחרונה, יועצו הקרוב של בני גנץ, טען אתמול כי עתר אף הוא לוועדת הבחירות המרכזית כנגד גלית דיסטל-אטבריאן, המשוריינת במקום 10 בליכוד. עיתונאי הארץ חיים לוינסון טען מנגד כי מדובר במכתב בלבד, ולא בקשה רשמית לפסילה. בוועדת הבחירות המרכזיות הבהירו היום כי הוגשה עד כה עתירה אחת בלבד.

ועדת הבחירות המרכזית מפלגת העבודה מירב מיכאלי פסילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד