ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרשת משפטים

לייבל'ה: כל הסיפורים החמים שלא שמעתם

והשבוע בלייבל'ה: הסערה מאחורי הקלעים של הקליפ המדובר 'גרומנ'ס קידוש' שחרך את הרשתות ואת עולם המוזיקה החסידית; חבר הכנסת לשעבר שבחש בקדירה האגודאית; מה גרם לנהגו של ח"כ יעקב אשר להחליף עמו תפקידים?; וגם מיטב אנשי התקשורת נצפו בצ'ונטיית VIP בירושלים

לייבל'ה: כל הסיפורים החמים שלא שמעתם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע הזה היה חגיגה ללייבל'ה, כל כולו בבחינת 'כל עצמותי תאמרנה' וכל זאת כאשר לייבל'ה התענג על הקליפ 'גרומנ'ס קידוש' שחרך את הרשתות ואת עולם המוזיקה החסידית באורך 14 דקות.

כ'בושם הזה' עוד לא היה, או כפי שנאמר: רק במאה שערים מרגישים את השבת מקידוש לקידוש, תמיד שם מתענגים ויודעים ליהנות כמו שצריך ועל כך בהמשך.

מי שלא ראה את הקליפ המדובר, לא ראה קולנוע חסידי מימיו, כל הפאנצ'ים הגדולים ביותר מהווי הקידושים במקום אחד.

לייבל'ה יודע לחשוף שמאחורי הקלעים התחוללה מהומה של ממש בעת הצילומים בבית הכנסת חב"ד העתיק במאה שערים לאור הפנסים הגדולים שהותקנו במקום.

לייבל'ה גם עושה סקר אישי ואפשר להצביע בתגובות בסוף המדור למטה מי השחקן הכי נחשק, האם זה משה דייטש הגבאי, או הרשל גרומן מהריקודים, יענקל'ה קורנבליט, או איש השומשום לא יעבור.

את בעל הקידוש גרומן פגש לייבל'ה הבוקר בשטיבל בבית שמש שמח וטוב לב לאחר הקליפ שכבש את כולם. 

מאחורי הקלעים של הצילומים (לייבל'ה היה מת להשתתף בהם) ראה את איש יחסי הציבור מענדי צימעט שפיקד על הנעשה מאחורי הקלעים בצילומים יחד עם מלך צלמי הוידאו והקליפים הרשי סגל.

ולשאר החדשות של השבוע, שלושה אנשים מוכרים מאוד במגזר הפוליטי-ציבורי נתקעו במרוקו ולא הצליחו לחזור ארצה בשל סגירת השמים. השלושה עזבו בהקדם את מרוקו כאשר היעד הוא צרפת ומשם שאפו לחזור ארצה. כשהגיעו לשם, הבינו שהמטוס יצא כבר ארצה ופספסו את הטיסה. בצר להם, יצאו אל היעד הבא- וינה שהובילה אותם לקפריסין ומשם שבו ארצה. מה שנקרא השמים פתוחים, רק צריך לדעת דרך איפה לטוס.

כאשר נכנסו לארץ, כבר היה להם הרבה יותר קל לשוב לבתיהם באזור ירושלים ובמועצה קטנה בצפון.

ומה עשה חבר מועצת גדולי התורה בליל שישי בלשכת ראש העיר? בליל שישי אחרון כך נודע ללייבל'ה הגיע חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי לקומה השישית בכיכר ספרא.

כפי שנודע ללייבל'ה, היעד של הגרב"מ: לשכת ראש עיריית ירושלים משה ליאון. הסיבה לביקור: להגיע ולהודות לראש העיר על עזרתו הגדולה בקידום הבנייה לתלמוד תורה מוכר וידוע בירושלים, בראשות המנהל שלא מפסיק לרגע להתראיין בתקשורת החרדית וללחוץ שיפתחו את הת"תים בהקדם.

אפרופו המנהל, השבוע נכנס העיתונאי ישראל כהן למעונו של שר התורה עם בנו הגדול, מה שמכונה 'הממשיך', יקותיאל זלמן היקר להתברך אצל הגר"ח לאחר הסיום של ינון מגל. כהן שהביא את הבן הקטן ללא כיפה, הוזמן לחבוש לו כיפה שהושאלה מהמנהל הבכיר ביותר במגזר אברהם שלום פינזל.

את החכ"ל לשעבר מוזס השוהה בימים אלה בארה"ב, ראה לייבל'ה מחייך מאוזן לאוזן, לצד השלג הקפוא, הסיבה: גם ציר ליצמן-טסלר נחלו מפלה מוחצת, וגם בעלזא אליהם מוזס רוחש אהדה רבה, ניצחה במאבק על המקומות ברשימה. שמועות עקשניות מדברים שמוזס בחש לא מעט בקדירה בציר בעלזא שלומי אמונים.

את סגן השר ליצמן פגש לייבל'ה בבוקרו של יום חמישי ביפו בירושלים, לייבל'ה לא עקב אחרי השר אלא רק מגיש תיעוד.

ומה קרה כשיעקב אשר החליף תפקידים עם עוזרו הבכיר? באי רחוב רמב"ם בבני ברק מכירים כבר את רכב הסקודה של יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר ואת נהגו הצמוד יונה ויזל. בדיוק בגלל זה נדהמו השבוע זקני הרחוב לגלות שהתהפכו היוצרות. הח"כ הבכיר נראה יושב על כיסא הנהג ואילו עוזרו יונה ויזל יושב לו בכיסא הח"כ בקבינה, ונראה שיחות ורושם רשימות.

ביררנו וזה הסיפור: יונה ויזל למי שעוד לא יודע הפך זה מכבר לשר הקורונה החרדי, הכתובת בה' הידיעה לכל סוגי פניות הציבור בנושאי קורונה. אלא שמאז סגירת השמים ויזל מתקשה לעמוד בעומס, מאות חרדים תקועים בחו"ל ומשוועים לטיסות חילוץ. כיון שכך הודיע ח"כ אשר לויזל על הסדר חדש, אני אנהג ואתה תהיה פנוי להריץ עוד שחרורים, טיסות ויציאות בבידודים.

את סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש ויענקי ברגר (מזל טוב לרגל השמחות בחצר קדשו) ראה לייבל'ה ברחוב רבי טרפון בבני ברק מחנים את הרכב לקראת הישיבה באגודת ישראל וההיערכות לקראת הבחירות.

את נציג צאנז במקום 10 הרב משה שמעון רוט, ראה לייבל'ה נכנס להתברך אצל האדמו"ר מבעלזא מלווה בח"כ ישראל אייכלר. מי שהפתיע ושובץ למקום ה-50 ברשימה המאוחדת הוא העסקן הטברייני הרב הלל רובנשטיין, רכז מתאמי קשרי קהילה צפון במכבי, אין ספק שהוא עוד יגיע רחוק.

ויש גם מי שעושים ספורט ומשילים במשקל: העיתונאי ארי קלמן וחיים פרידלנדר עושים הליכה מהירה ותוך כדי שלייבל'ה נסע ברכב הוא הצליח ללכוד את השניים.

את העיתונאי אבי רבינא ראה לייבל'ה תוך כדי שהוא מצייץ - יוצא ממאפה נאמן ברמת אשכול.

בליל שישי שעבר נחשף לייבל'ה לטשולנט המהביל של 'אתנחתא' בירושלים, שם כפי ההנחיות בטייק אווי, אלא אם כן אתם חברים במועדות הזהב של רש"י. בגשם שוטף ובשעת לילה מאוחרת לייבל'ה רכש טשולנט ועל הדרך השלים מניין למעריב יחד עם עוד כמה עיתונאים ששהו במקום.

תחילה ראה את יצחק פלדמן, אלי ביתאן וארי המניק כשהם נושאים תפילה חרישית בשמונה עשרה עם כל הכללים לאחר שהצטרפו למניין המאולתר.

על הדרך ראה גם לייבל'ה את הנכד של זקן ראשי הישיבות הגר"י שיינר זצ"ל, הרב קראוס שסיים את השבעה ובא להתפלל, מי שסיים שמונה עשרה והמיתן לקדיש היה חיים פרידלנדר שמיהר לענות על עוד כמה פניות שהגיעו היישר מלשכת פינדרוס.

המנכלי"ם של גור בהווה ובעבר יונתן בורנשטיין ונחמן וידסלבסקי נפרדים בהר הזיתים מגדול התורמים של גור ר' יענקל רוזנקרנץ ז"ל, שנפטר בגיל 100. השניים באו לחלוק כבוד אחרון למיליונר האגדי שהשאיר ירושה גדולה מאוד.

לאחר הלוויה פגש לייבל'ה בסופר באזור רחביה את האסיר המפורסם ביותר יונתן פולארד שרוכש את הקניות עם התיק הנצחי שאותו לא רוצה לעזוב, שם כנראה יש את כל הסודות ששמר.

בבני ברק ראה לייבל'ה את עורך הדין הבכיר משה יצחק אוסדיטשר מגיע למעונו של הגר"ח קנייבסקי בבני ברק להתברך. אוסדיטשר שבא עם שאלות בעסקים כקונסול הכבוד של רפובליקת זימבבואה היה בהלם מהתשובות שנתן לו שר התורה, וההבטחות שהבטיח מוישה שיקבל על עצמו.

גם 'הממשיך' רועי אוסדיטשר הגיע להתברך לזיווג טוב במהרה ממש. לייבל'ה מחכה לאירוסין.

ובארה"ב לייבל'ה ראה את איש העסקים אייזיק וויינהאוס מבצע סלפי בגניבה ביציאתו מביקור אצל האדמו״ר מקרעטשניף ירושלים שהגיע לברוקלין וקיבל קהל לעצה וברכה.

ובעוד השמים סגורים אמן הרגש לא מתרגש מכך. מוטי שטיינמץ ואמרגנו מאסטרו רובי בנט מנצלים את הימים בארה"ב ליצור עוד מוזיקה שתרגש ותרנין את עם ישראל.

לייבל'ה תפס במיאמי את שטיינמץ ובנט במפגש עם המלחין האגדי יוסי גרין והעמיד אותם לתמונה שתיכנס לדפי ההיסטוריה.

והשבוע, לאחר הסרת הסגר, נצפה על שפת הכינרת לפי ההנחיות דובר עיריית אלעד מכין את הדף היומי לשיעור שמוסר.

ומשנכנס אדר מרבים בשמחה: אברהם רוט שמשמח מסכנים כל היום במפגש אקראי אם האיש והקדצ'קה יענקל'ה קורנבליט.

את הצלם החב"די חיים טויטו ראה לייבל'ה משתף רגע מהחזרות ל'האסק' - אירוע המוסיקה הנוסטלגי הנוצץ בעולם שמתקיים השנה בפעם ה-34 בניו יורק.

ואילו את צמד הצלמים יוסי רוזנבוים ואלי קובין, ראה לייבל'ה בנתב"ג אחרי שנתקעו 17 יום בדובאי, הם המריאו אמש בטיסת החילוץ של אל-על, לישראל ונחתו זורחים ומאושרים.

הצלם יוסי רוזנבוים אף קיים מסיבת עיתונאים לכל כלי התקשורת שעטו עליו כמוצא שלל רב.

את הצלם האגדי שוקי לרר ראה בלוויה של בעל ה'מחשבת הלוי' הגר"ח וואזנר זצ"ל כשהוא הופך  לעובד תבאורה מן המניין, לאחר שהולבשה עליו חולצה צהובה של עיריית בני ברק.

אפרופו הרב וואזנר זצ"ל, בניחום האבלים בישיבת חכמי לובלין ראה לייבל'ה את ממלא מקום ראש העיר חנוך זייברט מנחם כפי הוראות משרד הבריאות וההנחיות המחמירות שלא להצטופף יותר מדי בחדר אחד.

היועץ המוכשר משה כהן, יד ימינו של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי, נצפה בשישי האחרון בשיחה ערה בכניסה לשוק מחנה יהודה.

בדרך לקבלת החיסון ועל הדרך לזכות במנת טשולנט מהבילה, לייבל'ה פגש את מתס קורמן, מזכ"ל מוסדות דינוב בפולין ובירושלים, שנקרע בין הרב אמנון יצחק לבין הרב יובל אשרוב ולבסוף הטשולנט הכניע אותו.

מתס שזה עתה הוזרק לו שבב משוכלל לכתף, מספר ללייבלה כי הגיע אמש בטיסת חילוץ מיוחדת מדובאי וישר רץ להתחסן.

לייבל'ה היה רעב ונכנס לאכול במסעדת גולדיס בירושלים, שם ראה את מתווך רכבים הידוע דודי הומינר, עסוק בשיחות  טלפון תוך כדי בחירת הבשרים. לייבל'ה הצליח לשמוע שמדובר על הסיינה ההיברידית החדשה לאחד מהאדמו"רים החשובים.

סגר"ע ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי (ובקרוב כנראה גם ייכנס לכהן כחבר כנסת נורבגי וכו') אברהם בצלאל ירד לשטח והגיע השבוע לסיור מקצועי בעמותת 'עדי ירושלים'. הסיור נערך בהשתתפות מנכ"ל עדי ירושלים שלומית גריבסקי, סמנכ"ל רגולציה משה סוויל וחבר הנהלה אהרן וינגרטן ומנהלת בית הספר רחלי פישהיימר.

המוהל המוביל במגזר הצרפתי ונציג הקהילה לכיכר ספרא, חבר מועצת העיר שמואל מרציאנו, נצפה השבוע לצד רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר במהלך אירוע הברית לבנו של ראש לשכתו אבי חדאד. הברית נערכה לפי הכללים ובנוכחות המשפחה הקרובה. ויקרא שמו בישראל: גבריאל.

ולסיום, עם כניסתו של ניצב עוזי לוי לתפקיד מפקד מחוז יהודה ושומרון, הגיע הרב יעקב גלויברמן לברכו ולהעניק לו ברכה והוקרה על עזרתו כסגן מפקד משמר הגבול בלוד עם חייליו - לנזקקים במפעל החסד יד ביד.

ולפינת המזל טובים:  

ברכת מזל טוב לסגר"ע ויו"ר 'דגל התורה' באלעד אברהם שטרן לרגל אירוסי בתו הגדולה עם הבחור חיים מורגנשטרן מבחירי ישיבת וולפסון.

ברכת מזל טוב לטוען רבני הרב שמעון וולקן ממשרד עורך דין ענדען לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למשה פרלשטיין משב"ק האדמו"ר מקרעטשניף, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחתן הנכבד מבחירי ישיבת פוניבז' מרדכי זילברשטיין, נכדו חביבו של חבר המועצת הגר"י זילברשטיין, לרגל אירוסיו בשעטו"מ עם בת גילו לבית משפחת גוטמן בית שמש.

ברכת מזל טוב למוטי לוי האיש שלנו בשיווק של 'בחדרי חרדים' לרגל הולדת הבן הבכור. מוטי לוי הבטיח קידוש ענק לרגל השמחה ועד עכשיו לייבל'ה לא הגיע לקידוש.

ברכת ‏מזל טוב לאיש העסקים שלומי מרציאנו לרגל שמחת החלאק'ה (ברית הפאות) לבנו אריאל שנחגגה השבוע אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

ברכת מזל טוב לעיתונאי הבעלזאי יוסי שטארק מ'בחזית' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת וכבר אמר מי שאמר ששטארק לקח ברצינות את העניין של יחסי הכוחות בין בעלזא לויז'ניץ והנה התוצאה. הברכה אחת גם לבוס של שטארק פישל רוזנפלד לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

כפיים למיכאל: מזל טוב כפול למיכאל ויינברגר מ'אולפני MW מירושלים, וממייסדי והמוח של מקהלת 'מלכות' לצד פנחס ביכלר, לרגל הולדת התאומים בשעטו"מ, לייבל'ה הוזמן לשלום זכור לצד הגרומנ'ס, יהיה שומשום.

ברכת מזל טוב לארל'ה גרבר צלם האדמו"רים בארה"ב ובארץ לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון הקרוב, באולמי הזמר רחמסטריווקא בשכונת בורו פארק בברוקלין. העלייה לתורה תיערך השבת בבית המדרש של האדמו"ר מרחמסטריווקא בארה"ב והשבוע הוא נפגש עם הבעל מנגן ר' מאיר אדלר שתקוע עדיין בניו יורק.

לייבל'ה רכילות חרדית יונתן פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד