כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
השמיים הסגורים

מומחי כשרות מתריעים מנזק כשרותי; השר אביטן דורש פתרון

בין אלפי ישראלים שתקועים בחו"ל ללא יכולת חזרה ארצה בעקבות השמים הסגורים, גם עובדים רבים בתחום הכשרות שלא יכולים לבצע את מלאכתם. ראש אגף הכשרות הארצי פנה בעניין לשר  לשירותי דת יעקב אביטן שדורש מוועדת החריגים להחריגם ולתת להם לשוב ולצאת מישראל

מומחי כשרות מתריעים מנזק כשרותי; השר אביטן דורש פתרון
טיסת השוחטים צילום: באדיבות המצלם

השמיים הסגורים שמגבילים כניסה ויציאה מישראל, אמורים נכון להיום, להימשך לפחות עד ל-22 לחודש, כאשר עשרות מקרים של ישראלים תקועים במדינות שונות בעולם הולכים ונערמים על שולחנם של השרים והח"כים החרדים, ביניהם גם עשרות משגיחי כשרות שלא יצליחו לבצע את עבודתם.

ראש אגף הכשרות הארצי, הרב יעקב סבג פנה השבוע לשר לשירותי דת יעקב אביטן ולרבנים הראשיים לישראל והתריע מנזק כשרותי וכלכלי. במכתב כתב הרב סבג: "אבקש להביא לידיעתכם בעיה חמורה העשויה להשליך על כל תעשיית המזון הכשר ובתי האוכל וזאת נוכח הבעייתיות והקשיים של משגיחי הכשרות לצאת ולחזור לארץ במסגרת מתן הכשרות למפעלי המזון בחו"ל ובכלל זה צוותי השחיטה הפועלים בבתי המטבחיים במס' יבשות".

"למותר לציין כי הדרישה הגדולה למזון כשר בארץ, מחייבת ייבוא מצרכים כשרים וכן חומרי גלם לתעשייה, ע"מ לתת מענה הולם לתעשייה ולבתי האוכל הפועלים בארץ תחת השגחת הרבנויות המקומיות. מדובר על ביקורות כשרות והכשרות ציוד במפעלים, המתבצעים ע"י משגיחים, מפקחי כשרות וצוותי השחיטה", מוסיף ראש אגף הכשרות ומתריע כי "כל עיכוב או מניעה של תנועתם עשויה לגרום לנזק כשרותי וכלכלי בלתי הפיך".

בעקבות כך, פנה הערב (חמישי) השר לשירותי דת יעקב אביטן, אל שר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר אופיר אקוניס, העומד בראש ועדת החריגים, בדרישה להחריג את משגיחי ועובדי מערך הכשרות בכניסות ויציאות לחו"ל, כשמכתב ששיגר אל השניים והגיע לידי 'בחדרי חרדים' מציין השר אביטן כי "המצב הנוכחי בו החליטה ממשלת ישראל על איסור כניסות ויציאות לארץ וממנה, מקשה על פעילותם של עובדים אלה וממילא עשוי לשבש את אספקת המזון הכשר למדינה בפרט לקראת חג הפסח העומד לפתחנו".

"נוכח האמור", כתב השר לשרים אדלשטיין ואקוניס: "אבקש את טיפולכם הדחוף בהכרה בעובדי מערך הכשרות במדינת ישראל כעובדים חיוניים לתועלת משק המדינה וכפועל יוצא מכך, לאפשר את יציאתם לחו״ל וכניסתם לארץ ללא הפרעה ובכפוף להצגת אסמכתאות מתאימות מגוף הכשרות אליו הם משתייכים".

משגיח כשרות משגיחי כשרות נתב"ג יעקב אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד