י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היענות נמוכה

בבני ברק חילקו טשולנט: ומה חילקו ברוסיה

כמו בישראל, גם ברוסיה ההיענות לחיסונים נמוכה והמדינה מעודדת את האזרחים בגלידת שוקולד חינם. סקרים שפורסמו ברוסיה מראים כי יותר ממחצית מהאזרחים לא סומכים על החיסון הרוסי ולא מעוניינים להזריק אותו אל תוך גופם

בבני ברק חילקו טשולנט: ומה חילקו ברוסיה
pixabay

מקרי הקורונה צנחו ברוסיה מאז סוף חודש דצמבר והמגבלות במדינה בוטלו, במוסקבה הבירה ניתן לקבל חינם את החיסון הרוסי המכונה 'ספוטניק 5', ולאחר מכן ללקק גלידה קפואה.

החיסון הרוסי זמין מאז ה-18 בינואר והוא מוצע בחינם כמו בישראל ללא צורך בקביעת תור. כל מתחסן מקבל לאחר החיסון - גלידת שוקולד במתנה.

בינואר הודיע ​​נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על השקת תוכנית "חיסון המוני". בשבוע שעבר הודיע ​​ראש עיריית מוסקבה כי 400,000 איש חוסנו בבירה המונה לפחות 12 מיליון תושבים. כמאה בתי חולים מבצעים את מבצע החיסון ברחבי מוסקבה. בנוסף ישנם מרכזי חיסון במספר מקומות ציבוריים.

המתנדבים והעובדים המסייעים במאמץ החיסון מעריכים כי כשליש מהמתחסנים במקומות ציבוריים הם זרים המתגוררים במוסקבה, אם כי אין מספרים רשמיים המאשרים זאת. "אפילו לא ידעתי שיש כל כך הרבה זרים שמתגוררים במוסקבה", אמרה סופיה מרקובה לאתר DW, תוך כדי שהיא מחלקת גלידה למתחסנים. החיסון הרוסי זמין גם בכמה מדינות שאינן באיחוד האירופי, כולל ארגנטינה וסרביה.

אך עד כה נראה כי הרוסים עצמם אינם סומכים על החיסון שלהם. סקרים שבוצעו על ידי מרכז סקר עצמאי ברוסיה, הראו כי יותר ממחצית מהרוסים אינם רוצים לקבל את החיסון של ספוטניק 5.

למרות שהחיסון פתוח כעת כמעט לכל קבוצות האוכלוסייה, קמפיין החיסונים במדינה איטי יחסית. לדברי אחת החברות שפיתחו את החיסון, למעלה ממיליון איש ברוסיה קיבלו את החיסון. הרשויות הודיעו לאחרונה כי הן מתכוונות לחסן מעל 68 מיליון איש, או 60% מהרוסים השנה - ורק זה יאפשר חסינות עדר.

חיסון לקורונה ספוטניק 5 רוסיה גלידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד