ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עת צרה היא לישראל

זעזוע: ביום ההולדת שלו אב ל15 התמוטט ונפטר

הרב עמוס ארביב היה איש אהוב, רב מרשים, דוגמה ומופת לכולם, וגם אב ל15 ילדים שמחים. השבוע הוא התמוטט לעיני אשתו וילדיו והותיר אותם לבד, וביניהם תינוקת בת שנתיים שלא טעמה חטא

זעזוע: ביום ההולדת שלו אב ל15 התמוטט ונפטר
הרב ארביב זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

זו הייתה חגיגת יום הולדת. בית עליז עם חמישה עשר ילדים, ארבעה זוגות נשואים, מלא בלונים ועוגה גדולה ומקושטת. כל המשפחה השמחה התקבצה לחגוג לאבא, הרב עמוס ארביב זצ״ל, יום הולדת. הם הכינו שירים, ברכות, ומוזיקה שמחה וקופצנית, ותכננו ערב כיף ומשפחתי.

עזרו לאמא ולילדים שנותרו לבדם להתמודד עם האסון הנורא>>

אביה של משפחת ארביב היה אחד האנשים המוכרים בשכונה. הוא נהג לחזק את המשפחות ואת בני הנוער, מסר שיעורי תורה באופן קבוע, והיה כל כולו דאגה ועזרה לזולת. הוא גם שימש כבעל תוקע בראש השנה במניין הספרדי הקבוע בסמיכות לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, לשם היה מחובר מאד בכל מאודו. עמוס היה איש אהוב, רב ודוגמה.

אבל החגיגה הפכה לאבל, השמחה לעצב, והברכות לאובדן עצום. בעיצומה של החגיגה, התמוטט הרב עמוס בבת אחת לעיני רעייתו וילדיו ההמומים. כך, ביום בהיר, מצאו עצמם 15 ילדים - מתוכם 11 שטרם נישאו ואפילו תינוקת אחת קטנה בת שנתיים שלא טעמה טעם חטא - יתומים מאב אהוב, דואג וקרוב. משפחה חמה ואוהבת שהתקבצה לחגוג יום הולדת לראש המשפחה ולא שיערה שתסיים את היום השמח הזה בשברון לב נוראי כל כך, ביגון עמוק, בלוויית האב בדרכו האחרונה.

ההלם הוא נוראי. העצב בלתי ניתן להכלה. כל כך הרבה יתומים שלא יודעים מה יהיה עליהם מעתה. 11 רווקים שלא יזכו שאבא ילך איתם לחופה. שלא יודעים מי יפרנס אותם, מי ידריך אותם, מי יהיה להם למשענת ולגב.

עזרו לאמא ולילדים שנותרו לבדם להתמודד עם האסון הנורא>>

האלמנה הטרייה וההמומה נותרה לפקד לבדה על מפעל חייהם הענק, לפרנס את כולם על גבה הדקיק, לחנך, להדריך, לתמוך. מתוך מצוקתה האדירה, בדידותה ואלמנותה היא צריכה לקום מן השבר ולהסתער על המסע האכזר שהכינו לה החיים.

אנא, אל תעמדו מנגד. אל תשאירו 15 יתומים לרעוב, להיות לבד בעולם. תחשבו על 11 ילדים, על הקטנה שעוד מעט עולה לכיתה א׳ ואין לה את המינימום להתחלה. על ילד בר המצווה שצריך לחגוג בעוד חצי שנה בלי אבא, ואמא שלא יכולה לאפשר לעצמה אירוע כזה. תחשבו על התינוקת בת השנתיים שלא תזכור את אבא שלה אף פעם, רק את העוני והמצוקה.

בבקשה, תפתחו את הלב למשפחה המיוחדת והאצילית הזו, תראו לה שאתם איתה בצערה, תנחמו, תחבקו, ותתנו ככל יכולתם כדי להחזיק את המשפחה הגדולה הזו על הרגליים. לאפשר לה להמשיך להתקיים, לאכול, לגדול בריאים וחזקים. בלי אבא אבל עם חיים טובים ככל האפשר.

עזרו לאמא ולילדים שנותרו לבדם להתמודד עם האסון הנורא>>

יתומים ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!