ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נזק למשמרות המהפכה

התקיפה בגבול סוריה - עיראק: האם ישראל קשורה?

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, בתקיפה לפני יומיים שיוחסה לישראל לאחרונה בצפון מזרח סוריה, המטרה הייתה המעבר שדרכו נכנסות משאיות הנשק, בנוסף למרכז פיקוד ששייך לחאג' מהדי, מי שמפקח על ההעברות. הוא לא נהרג בתקיפה הזאת

התקיפה בגבול סוריה - עיראק: האם ישראל קשורה?
אילוסטרציה צילום: pixabay

שלשום התרחשה תקיפה בגבול שבין סוריה ועיראק, התקיפה המשמעותית יוחסה לישראל. היום (חמישי) יומיים אחרי, מתחילים להתברר יותר פרטים עליה.

על פי הדיווחים גורמי מודיעין עלומים סימנו לפני יומיים בשיחה עם הערוץ האמריקני אל-חורה בשפה הערבית כמה גורמים בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, כאחראים להעברות של אמצעי לחימה כבדים ושוברי שיוויון בגבול בין סוריה לעיראק.

לפי אותם גורמים, הפעילות בגבול בין סוריה לעיראק ובייחוד במעבר אל-בוכמאל התרחשו בפיקוח של חאג' מהדי ועוזרו חאג' כמיל, שממונה על עניינים לוגיסטיים ומנהליים.

שניהם פועלים תחת חאג' ר'פארי במשמרות המהפכה שהיה אחראי לפי הדיווח לניסיון לבצע התקפות נגד ישראל באמצעות מל"טים בגולן באוגוסט 2019. כך על פי הדיווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

בדיווח באל-חורה ייחסו את התקיפה לישראל ואמרו כי העברות האמל"ח בגבול בין סוריה לעיראק מדאיגות את ישראל. עוד נטען כי מנגנון מודיעין זר זיהה הברחות באותו אזור ובאזורים נידחים שאינם נמצאים תחת שליטת הממשל בעיראק והממשל הסורי.

החאג' מהדי לפי הדיווח הוא זה אחראי על המעבר הראשי של ההברחות באל-בוכמאל שהוא בבחינת "הכביש המהיר" להברחות. לפי הדיווח, מוכנסים דרך המעבר משאיות אספקה, מזון וסחורות שבתוכן אמצעי לחימה גם כבדים וגם קלים, בנוסף לתחמושת.עשרות משאיות כאלה הוכנסו דרך המעבר כל חודש. המקורות גם זיהו נקודה נוספת דרומית ממעבר הגבול הרשמי באל-בוכמאל, שמשמש את אנשי כוח קודס האיראני, מאפשר להם לפעול בחופשיות ודרך אותה נקודה מכניסים גם שכירי חרב.

תקיפה בעיראק תקיפה בסוריה גבול סוריה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד