י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'הטיימס' חושף

מצבו של טראמפ במהלך האשפוז היה גרוע מכפי שפורסם

חודשים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אושפז בבית החולים הצבאי הלאומי וולטר ריד בוושינגטון לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, מדווח כי מצבו של הנשיא היה חמור בהרבה מכפי שידענו, עד כדי כך שהצוות הרפואי חשש כי יצטרך לחברו למכשיר אקמו בכדי לסייע לו נשימתית

 מצבו של טראמפ במהלך האשפוז היה גרוע מכפי שפורסם
הנשיא טראמפ במכוניתו צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, היה חולה מאד ומצבו היה הרבה יותר חמור, ממה שדווח לציבור כאשר פונה למרכז הרפואי הצבאי הלאומי 'וולטר ריד' בוושינגטון לשם טיפול בנגיף הקורונה בו נדבק בסתיו האחרון, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

בזמן האשפוז שלו, טראמפ היה סבל ממצוקת חמצן בדם והצוות הרפואי היה מודאג לגביו והעלה חשש כי הם יצטרכו בשלב מסוים לחבר אותו למכשיר הנשמה מלאכותית מסוג 'אקמו'. על פי 'הטיימס', שמצטט שני אנשים שהכירו את מצבו, אך נשארו בעילום שם, בריאותיו של הנשיא לשעבר אותרו סימנים של דלקת חריפה ואף עלה החשש לאחר אשפוזו שיהיה צורך לחברו למכונת הנשמה.

מנגד, שון קונלי, רופאו האישי של הנשיא דאז, הרגיע באותם ימים שוב ושוב את החששות ממצבו של טראמפ בהופעות פומביות, ואמר כי היו רק "ממצאים צפויים, אך שום דבר מדאיג קליני גדול" במהלך שהותו בבית החולים.

קונלי אמר לעיתונאים כי רמות החמצן בדם של טראמפ ירדו לכ-93 אחוזים, אך מעולם לא הגיעו ל-80 אחוזים. עם זאת, אנשים המכירים את דונלד טראמפ אמרו ל'טיימס' שהרמות שלו הגיעו ל-80. קונלי לא הגדיר את הפרמטרים הספציפיים, ולכן לא ברור אם דבריו סותרים באופן ישיר את הדיווח של ה'טיימס'.

הגילויים החדשים על מאבקו של טראמפ בנגיף מדגישים את האופן ולעיתים המטעה של המידע שנחשף אז על מצבו. הנשיא לשעבר התנגד לעבור מהבית הלבן לבית החולים 'וולטר ריד' ולבסוף הביע הסכמה רק כשעוזריו אמרו לו כי הוא יכול לצאת לבדו לביה"ח, או להסתכן בהמתנה עד שהשירות החשאי האמריקני ייאלץ לבצע זאת בכפייה באם מצבו יתדרדר יותר.

בזמן שטראמפ אושפז ב'וולטר ריד', הצוות הרפואי שלו ביקש להמעיט בחומרת המצב ואמר שהוא נמצא במגמת השתפרות. בשל גילו - 74 ומשקלו העודף הוא היה בסיכון למחלות קשות ונקבעו לו טיפולים, אך הוא עזב את בית החולים לאחר שלושה ימים בהם ערך בשלב מסוים נסיעה קצרה ברכב המשוריין שלו כדי לנופף לעבר קהל התומכים שהתאסף מחוץ לבניין.

דונלד טראמפ קורונה ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד