י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
39 יום לבחירות

סקר: החרדים שומרים על כוחם - הימין והשמאל מגיעים לתיקו

אם הסקר הנוכחי הצליח לחזות את תוצאות הבחירות שייערכו בעוד 39 ימים, הרי שהבחירות החמישיות בדרך והן רק עניין של זמן ותאריך. לפי הסקר, הגושים מגיעים ל-60-60, כאשר גם בנט, שיושב על הגדר בינתיים, לא מועיל לאף אחד מהם | רוב הציבור סבור שנלך לבחירות נוספות

סקר: החרדים שומרים על כוחם - הימין והשמאל מגיעים לתיקו
משה גפני מצביע צילום: באדיבות המצלם

בעוד 39 יום אזרחי ישראל יצאו אל הקלפיות בפעם הרביעית בשנתיים האחרונות ויבחרו את מי שאמור להנהיג אותם בארבעת השנים הבאות. אולם, מסקרי המנדטים נדמה כי בחירות חמישיות קרבות להן מעבר לאופק, והבחירות הקרובות יהפכו שוב ללא רלוונטיות.

מסקר שבוצע על ידי מכון 'מאגר מוחות' שבהנהלת פרופ' יצחק כץ, עבור העיתון 'ישראל היום' ו-i24NEWS, ופורסם הבוקר (שישי) עולה כי אילו הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 29 מנדטים, מה שמשאיר אותה במעמד המפלגה הגדולה ביותר בכנסת אולם גם בסקר זה היא לא צולחת את 30 מנדטים. אחריה בפער גדול נמצאת יש עתיד של לפיד עם 16 מנדטים. מפלגתו של גדעון סער תקווה חדשה ממשיכה להיחלש ומקבלת 13 מנדטים.

מי שנחלשת גם היא זו מפלגת ימינה של נפתלי בנט שמקבלת 10 מנדטים, עלייה בכוחה האלקטורלי, אך מגמת ירידה מתמשכת ממה שניבאו לה עד כה הסקרים.

הגוש החרדי משמר את כוחו במדויק, ולמרות משבר הקורונה והזעם בקרב רבים מהמצביעים, ש"ס מקבלת 9 מנדטים ויהדות התורה מקבלת 7 מושבים.

הרשימה המשותפת נחלשת אך שוב מקבלת מספר דו ספרתי של 10 מנדטים. ישראל ביתנו של ליברמן נחלשת גם היא ומקבלת 6 מנדטים. מי שעד לא מזמן לא עברה את אחוז החסימה - הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ממשיכה במגמת ההתחזקות ומקבלת 5 מנדטים.

סוגרות את הרשימה, מפלגת 'העבודה' שנחלשת במעט לעומת הסקרים האחרונים ומקבלת 5 מנדטים, מרצ עם 5 וכחול לבן עם 5 גם היא.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה עם 2%, רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 1.8% ומפלגת 'מען' - יחד לעידן חדש שמקבלת 0%. 

בחלוקה לגושים, גוש הימין הכולל את הליכוד, החרדים והציונות הדתית עם 50 מנדטים, גוש להחלפת נתניהו הכולל את לפיד, סער, המשותפת, ליברמן, העבודה, מרצ וכחול לבן עם 60 מנדטים וימינה של בנט עם 10 מנדטים. גם אם בנט יחבור לאחד מן הגושים עדיין אף אחד מהם לא יוכל להרכיב ממשלה של ממש. שכן לימין יהיו 60 עם בנט ואילו לשמאל יהיו 70 יחד עם הרשימה המשותפת ונפתלי בנט, אך, העשרה של הח"כים הערבים, שכן איש מאותו מחנה לא יהין להקים ממשלה כשהם בתוכה. כך שבחירות חמישיות זו האופציה לפי סקר זה. אא"כ יימצא לפחות עריק אחד מ'הליכוד', או שמא החרדים יצילו את המצב ויפרו אמונים לנתניהו בכדי למנוע בחירות נוספות.

באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה התוצאות ברורות לחלוטין. 32% מהנשאלים בסקר סבורים שנתניהו הוא הראוי ביותר לתפקיד. אחריו ממוקם יאיר לפיד, שעוקף בשבועות האחרונים את גדעון סער גם בנתון זה עם 14% התאמה. גדעון סער מתאים בעיני 13% מבין משיבי הסקר ואילו 11% סבורים שהאיש המתאים ביותר לתפקיד בעידן הנוכחי הוא דווקא הטוען לכתר - נפתלי בנט. רק 4% סבורים שבני גנץ הוא הראוי לתפקיד. 26% השיבו כי הם לא יודעים.

משתתפי הסקר הביעו דעתם באשר לאפשרות כי נסיים גם את הסיבוב הרביעי ללא הכרעה ברורה כפי שעולה מן הסקר עצמו כי אחרי ארבע מערכות בחירות, כנראה שהחמישית גם היא עניין של תאריך. 44% ממשתתפי הסקר סבורים כי נלך לבחירות נוספות. 34% השיבו כי תוקם ממשלה כלשהי ו-22% השיבו כי אינם יודעים.

שאלה נוספת שנשאלו משתתפי הסקר של 'ישראל היום', האם משפטו של נתניהו ישפיע או לא ישפיע על החלטתך עבור מי להצביע בבחירות הקרובות?*

63% השיבו כי לא ישפיע, 17% השיבו כי המשפט ישפיע וימנע ממני להצביע לנתניהו, 7% השיבו כי משפטו של ראש הממשלה ישפיע ודווקא יחזק את כוונתי להצביע לנתניהו. 13% השיבו לא יודע/ת ותשובות אחרות.

על רקע הסדרת 'התו הירוק', נשאלו משתתפי סקר 'מאגר מוחות', האם את/ה תומך/ת או לא תומך/ת במתן הטבות למתחסנים ובהטלת מגבלות על מסרבים להתחסן?

התוצאות:

תומך/ת גם בהטבות וגם במגבלות: 47%
תומך/ת רק בהטבות: 28%
תומך/ת רק במגבלות: 4%
תשובות אחרות: 21%

הסקר נערך בקרב 505 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה נעה סביב 4.4% לכל כיוון.

סקר מנדטים מאגר מוחות ישראל היום בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד