י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת משפטים

מי את? בת חורין או שפחה // טורה של הרבנית חגית שירה

השאלה "מי את?" אינה מדברת על שמך, גילך או במה את עוסקת, התשובה היא נשמתך, כיצד תצליחי לשמור על נשמתך ברורה ונקיה כבת חורין ולא כשפחה • טורה המיוחד לפרשת משפטים של הרבנית חגית שירה

מי את? בת חורין או שפחה // טורה של הרבנית חגית שירה
יונה צילום: pixabay

טור מיוחד לפרשת משפטים / הרבנית חגית שירה

שאלת פעם את עצמך: מי את? ואני לא מתכוונת לשם שלך, או בת מי ובת כמה את, או במה את עוסקת, או כמה ילדים יש לך, שאלת פעם - מי את?  והתשובה היא: נשמה!

 כן, את נשמה, חלק אלוקה ממעל. נשמה שהקדוש ברוך הוא חצב מתחת כסא הכבוד, כן!

 וכמו שהנעל שאת נועלת מכסה את החלק הכי נמוך של הגוף שלך, כך הגוף, הבשר ודם הזה שלך עוטף ומכסה את החלק הכי נמוך של הנשמה שלך!!!

אם כך, את נשמה ענקית. גבוהה. גדולה!

ובכן, מה את עושה כאן, נשמה גבוהה וגדולה שכמוך? למה נשלחת לכאן? והזוהר הקדוש, בפרשתנו, פרשת משפטים עושה מסביר נפלא: אומרת התורה: וכי ימכור איש את בתו לאמה שואל הזוהר: מי זה איש? זה הקדוש ברוך הוא שנאמר: ה' איש מלחמה. ומי זו בתו? זו הנשמה הקדושה...!!! שואל הזוהר, וכי הקדוש ברוך הוא הוריד את הנשמה להיות פה אמה - שפחה חרופה המשועבדת לעולם הזה, לכסף, לסדרות, לשופינג, לתאוות, לכבוד, למרדף הבלתי פוסק של החיים האלה? ".

בבקשה מכם, אומר הזוהר - בשעה שמגיע זמנה של הנשמה לצאת מן העולם, לא תצא כצאת העבדים, לא תצא מטונפת בחטאים, תצא בת חורין, ברורה ונקיה..." מדהים!

בחיים האלה, נשמה, את יכולה להיות שפחה או משוחררת. תלוי במה את בוחרת!

כתב רבי יהודה הלוי:  עבדי זמן עבדי עבדים הם, עבד ה' הוא לבדו חפשי... במילים המופלאות שבשיר יש סתירה, הרי איך יתכן שעבד הוא חופשי? עבד הוא משועבד, נכון?

זכרי, אדם שחי את חייו לפי רוח שבאה וחולפת, אין לו דרך! הוא חייב לטוס. לקנות. להשיג. להצליח. להראות. להראות... הוא עבד! הוא לא חופשי! הוא אוטם אוזניו ולא שומע את זעקת נשמתו ומלכלך אותה, הוא סובל ומתחייב וחייב!

אבל אדם שיש לו דרך אחת, יש לו כיוון, הוא לא מתבלבל, וגם כשקשה לו הוא מוסר נפש וצועד בדרך מתוך שמחה ואמונה בדרכו, הוא משוחרר לעבוד את ה', לשמור על נשמתו - הוא באמת חופשי ומאושר!

דעי לך, אומר רבי שמעון בר יוחאי האהוב, אם זכית לשמור על נשמתך כראוי, ה' מרוצה ממך ומתפאר בך בפמליה שלו ואומר: תראו איזו בת מופלאה יש לי... (זוהר משפטים) הוא זוכר את מעשייך ומשבח אותך!!!

היש, נשמה, חופש ושחרור גדול מזה? זכרי תמיד: הנשמה משגשגת ופורחת דווקא מתוך מילוי התחייבויות. היא שואבת מכך תחושת חשיבות, שחרור, כבוד ונצחיות... (48 דרכים לחכמה) בדקי מה באמת חשוב בחיים, צעדי בדרך ה'... הקשיבי לכמיהת הנשמה שאת - היי טובה - לטובתך!

שבת שלום וחודש טוב.

טור נשמה פרשת משפטים הרבנית חגית שירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד