ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הימור מסוכן

מפלגות מימין משמאל ומהמרכז מתנודדות על אחוז החסימה

סקר של 'מעריב' מעמיד על אחוז החסימה שלוש מפלגות מכל גווני הקשת הפוליטית, הציונות הדתית מימין, מר"צ משמאל, וכחול לבן מהמרכז, כולן זוכות ל-4 מנדטים בלבד. מספר די מסוכן להיות בו, למי שחפץ בחייו הפוליטיים

מפלגות מימין משמאל ומהמרכז מתנודדות על אחוז החסימה
בצלאל סמוטריץ' ובני גנץ משוחחים במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הרשימות לכנסת ה-24 הוגשו זה מכבר, אמש כבר הסתיים לו גם המועד להגשת בקשות פסילה נגד מועמדים לכנסת הקרובה. וב'מעריב' יצאו בסקר יחד עם מכון 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר, לבחון את המפה הפוליטית בהתאם לסוף שבוע זה.

על פי נתוני הסקר, מפלגת השלטון - הליכוד נחלשת עוד וזוכה ל-28 מנדטים בלבד. יש עתיד מתחילה להתאושש ומתחזקת ל-19 מנדטים, גדעון סער עם מפלגתו תקווה חדשה ממשיכים גם הם במגמת ההתמתנות וזוכים ל-13 מנדטים בלבד. מנגד, מפלגת ימינה מתחזקת מעט ועולה ל-12 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת לאחר עריקתו של מנסור עבאס 'מתרסקת' ל-8 מנדטים. מספר מנדטים זהה מקבלת גם ש"ס ששומרת על היציבות בסקרים. כמוה גם אחותה האשכנזית יהדות התורה השומרת על יציבות ומקבלת בסקר 7 מנדטים. 

אביגדור ליברמן שומר אף הוא על כוחו עם 7 מנדטים, העבודה ממשיכה במגמת ההתרחקות מאחוז החסימה ונשארת יציבה עם 6 מנדטים מאז כניסתה של היו"רית החדשה מירב מיכאלי לתפקידה.

על אחוז החסימה נאבקות 3 מפלגות מכל גווני הקשת הפוליטית, (ישנם עוד מועמדים, אך המבט שלנו מתמקד בחלקו העליון של אוז החסימה), הציונות הדתית מימין, מר"צ משמאל, וכחול לבן מהמרכז, כולן זוכות ל-4 מנדטים בלבד. מספר די מסוכן להיות בו, למי שחפץ בחייו הפוליטיים.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראשות הממשלה בחנו ב'פאנלס פוליטיקס' את 3 הטוענים לכתר מול ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. גדעון סער, יאיר לפיד ונפתלי בנט.

למרות שבסקרים מפלגתו לו הראשונה אחרי הליכוד, בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה זוכה גדעון סער למירב האחוזים נגד נתניהו.

כשמדובר בנתניהו ראש בראש עם סער, זוכה נתניהו ל-44% מול 41% לסער, ו-15% לא ידעו להשיב. כשמדובר בנתניהו מול לפיד, כוחו של נתניהו עולה עוד יותר. נתניהו זוכה ל-55% תמיכה, לפיד ל-37% בלבד, 8% אינם יודעים להשיב.

וכשזה מגיע לנתניהו מול נפתלי בנט, עדיין נתניהו מוביל עם 42%, בנט זוכה ל-34%, לאחוז הלא יודעים מה להשיב מזנק ל-24%.

במכון פאנלס פוליטיקס ציינו כי בסקר השתתפו 585 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,440 חברים בפאנל). הסקר בוצע ב־11 בפברואר על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית: 4.2%.

סקר מעריב בחירות בנימין נתניהו פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד