י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שנה אחרי ההכתרה

ברוך הבא: המרא דאתרא של ביתר הגיע לגור בעיר

שנה לאחר ההכתרה: הגאון רבי חיים וייס, מרא דאתרא וגאב"ד ביתר עילית, קבע את משכנו בעיר מעמד קבלת פנים התקיים ע"פ ההנחיות בצמצום במשכנו החדש

ברוך הבא: המרא דאתרא של ביתר הגיע לגור בעיר
הגאון רבי חיים וייס צילום: שוקי לרר

מרא דאתרא דביתר עילית הגאון רבי חיים וייס קבע משכנו בעיר, שנה לאחר הכתרתו למרא דאתרא. הגר"ח, שהתגורר בירושלים, הודיע עם ראשית כהונתו כי יעבור לעיר בהקדם האפשרי.

הגר"ח וייס הוכתר במעמד רב רושם שהתקיים לפני כשנה, בשיאו של מעמד סיום הש"ס מחזור הי"ג, אשתקד. במעמד האדיר, בהשתתפות אדמו"רים ורבנים מכל החוגים והקהילות, הוכתר הגר"ח למרא דאתרא, במקומו של המרא דאתרא, הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל, שנסתלק לבית עולמו חודשים ספורים קודם לכן.

מאז נכנס לתפקידו, פעל הגר"ח בכל המישורים הרלוונטיים לבית הדין בעיר. ביקוריו התכופים במקוואות ובבתי המדרשיות, בבתי הכנסת ומוסדות הציבור, הפכו לסימן ההיכר של פועלו החשוב והמבורך בעיר.

בכל ימי ההתמודדות עם הנגף עמד הגר"ח וחיזק ועודד את תושבי העיר, בהתמודדות עם הקשיים הרבים. ביה"ד תחת הנהגתו הוציא מכתבים ברורים כיצד יש לנהוג בעת זו, בכל ענייני השעה.

רק לאחרונה קבע הגר"ח לקיים 'תוספת שבת' שמסוגלת למנוע מגיפה, והורה לקברניטי העיר לסגור את שערי העיר כעשרים דקות לפני השקיעה. ההחלטה התקבלה בקורת רוח רבה בקרב התושבים, ונשמרת בתוקף.

מאז החל לכהן כמרא דאתרא, הודיע הגר"ח כי יעתיק מקום משכנו לעיר. השבע שעבר פרשת משפטים-שקלים, הודיע הרב כי יגיע להתגורר בעיר ולשבות את השבת הראשונה בקרב שומעי לקחו.

בליל שישי התקיים מעמד קבלת פנים, מצומצם ע"פ ההנחיות, בביתו של הגר"ח. רבני העיר נכנסו לברך את מרא דאתרא על בואו לעיר, כמו גם רה"ע מאיר רובינשטיין, קברניטי העיר ומנהלי מוסדות ואישי ציבור בעיר.

בשב"ק נשא הרב מדברותיו בבתי הכנסת וביהמ"ד בעיר. בליל שב"ק מסר דרשה בביהמ"ד 'בית מאיר', בין מנחה למעריב. בליל שב"ק נערך שבת אחים בביהמ"ד 'מתמידים', את סעודה שלישית ערך בביהמ"ד קרלין.

לרגל המעמד הפיקה העירייה חוברת מיוחדת, בה מופיעות מודעות ברכה מטעם הקהילות הגדולות בעיר וכתבות ייחודיות על דמותו של הגר"ח, סיפורים על הכתרות מארי דאתרא בראי ההיסטוריה, על תפקידו של מארא דאתרא בדורנו ועוד. מיטב הכותבים מבני העיר נרתמו כדי להאדיר ולפאר את המעמד החשוב.

הרב חיים וייס רבה של ביתר מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד