י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקיצונים מתנגדים בתוקף

ה"קידוש" שעורר סערה במאה שערים: "מזלזלים בשבת ובית כנסת"

הקליפ 'קידוש' שיצא השבוע לאור ונחל הצלחה מרשימה, מעורר את זעמם של הקיצונים במאה שערים. אחרי שעצרו את הצילומים בעיצומם, הוציאו מכתב ב'עדה החרדית' על איסור צפייה בסרטים. הקיצונים הפיצו את המכתב בליווי קריאות גנאי נוספות נגד הקליפ ששבר את הרשת

ה"קידוש" שעורר סערה במאה שערים: "מזלזלים בשבת ובית כנסת"
הזמרים בקידוש שהסעיר צילום: מתוך הקליפ

הקליפ המפורסם "קידוש", המתאר קידוש בבית כנסת ירושלמי עתיק עם ניגוני השבת, שהושק בשבוע האחרון, מעורר הדים נרחבים בכל רחבי העולם היהודי. תוך מספר ימים הפך הקליפ למושמע ונצפה ביותר עם נתונים מרשימים של מאות אלפי צפיות ברשתות.

הקליפ שצולם בבית הכנסת 'חב"ד שול' העתיק בשוק מאה שערים בירושלים, עורר את זעמם של הקיצונים בשכונה וכבר בזמן הצילומים נרשמו במקום עימותים ואף בשיא הצילומים נאלצו המפיקים להפסיקם ולחפש בית כנסת בשכונה אחרת בכדי להשלים את צילום הקליפ.

כבר אז יצאו בבד"ץ 'העדה החרדית' נגד עקיבא גרומן שמככב בקליפ יחד עם מקהלת 'מלכות' וזמרים נוספים שנטלו חלק בהפקה ובהם אהרל'ה סמט, מאיר אדלר, יואלי דוידוביץ, מנדי וייס ועוד, ופרסמו מכתב על האיסור החמור לצלם קליפים ועוד בתוככי בית כנסת. במכתב כתבו בבד"ץ על "קרירות בנושא הטכנולוגיה וזלזול בכבוד בית הכנסת ובכבוד השבת".  

השבוע פרסמו הקיצונים את מכתב 'העדה' וצירפו מלל משלהם על הקליפ המפורסם, כשהם מוחים על השימוש בבית כנסת: "חבורת ריקים ופוחזים ובראשם ע.ג. נועדו יחדיו לשחק ולהתל ולערוך סרט ליצני על מנהגי ישראל קדושים, שולם זכר, וקידוש להולדת הבת כאשר לייצים אלו עוטים על גופם בגדי שבת, שטריימלך, ספודיקס, בעקיטשעס וחלק מהם אף בקאפטן ירושלמי. לדמות כאילו מדובר בעיצומו של שבת קודש ואף עלה בידו ללכוד ברשתו נישואי פנים להכשיר את השרץ ויחד עם מקהלת 'מלכות' שכבר הבאישו בהופעותיהם המקולקלות".

עוד כתבו על הקליפ המדובר: "התהוללו והביאו הרבה יותר מתרטימר בשר תאווה וחצי לוג יין ושאר משקאות משכרים. כשהם פוצחים כביכול בשירי שבת קודש שייראה כדרך הרפורמים בשעתם, דבר זה הוא ביזיון וזלזול נורא בקדושת השבת וקדושת ישראל ועוד מעיזים לעשות זאת. מול דמות דיוקנו של כבוד קדושת מרן האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א כאילו יש להם קשר או שייכות לכיסופיו של האדמו"ר לשבת קודש כנודע".

הקיצונים ממשיכים במתקפה נגד 'הקידוש' המוזיקלי: "כל זאת מלמד האיסור החמור של גדולי ישראל בעבר ובהווה נגד הפקות והצגת סרטים, אשר בעטיים כבר ירדו המונים לעמקי התהום רח"ל, כאשר הכל החל עם 'סרטים' כשרים והסתיים ב.... השם ירחם".

הם מספרים כי "כשנודע הדבר הוזמן המארגן הנ"ל לביד"ץ שליטא והוזהר באזהרה חמורה לבל יפיק סרטים אלו לציבור. הלה הבטיח שלא יפיץ את מרכולתו המזוויעה אך הוא לא עמד בדיבורו ובימים אלו החל להפיץ את הסרטים הללו להכשיל צעירי הצאן הקדושים ולהרגילם לקלות ראש וסרטים שסופם אבדון ד' ירחם".

את מכתבם הם מסיימים: "בקריאה של הרגע האחרון אנו פונים אליו בתחנונים, כלל ישראל נתון במצב קשה מנשוא ברוחניות ובגשמיות וזקוקים אנו לרחמי שמים מרובים להינצל מכל צרה וצוקה, מעשים נלוזים שכאלו הם אינם סגולה להסיר מעלינו הדינים והקטרוגים, נא ונא חוס ורחם עליך ועל הכלל כולו ואל תישא על כתפיך מעשים חמורים שכאלו שרק מוסיפים שמן למדורה ומסכנים את כולנו".

קידוש עקיבא גרומן מקהלת מלכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד