י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
15 שנה לרצח המזעזע

שגריר צרפת וחבר הפרלמנט עלו לקברו של אילן חלימי

ביום שישי האחרון עת מלאו 15 שנה לרצח המזעזע לאחר שנחטף ועונה, עלו שגריר צרפת בישראל, אריק דנון וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב לקברו של אילן חלימי בירושלים

שגריר צרפת וחבר הפרלמנט עלו לקברו של אילן חלימי
עלייה לקברו של אילן חלימי צילום: לשכת חבר הפרלמנט מאיר חביב

לפני 15 שנה נרצח אילן חלימי לאחר שנחטף ועונה באכזריות על ידי כנופיה אנטישמית. ביום שישי האחרון עלו לקברו בהר המנוחות בירושלים שגריר צרפת בישראל, אריק דנון יחד עם חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב

השגריר הצרפתי אמר בקברו של חלימי, כי "הגענו על מנת להנציח את זכרו של אילן חלימי שנרצח לפני 15 שנה". והוסיף: "רצינו לעשות מעשה על מנת להדגיש שוב את מחויבותה המתמדת של צרפת במאבק באנטישמיות ובברבריות שהיא מייצגת. באותה נשימה, אי אפשר שלא להזכיר את שמה של אסתר הורגן, שנרצחה לאחרונה, גם היא באכזריות על ידי אנשים שאין לתאר את התנהגותם. לכן, היה לנו חשוב, יחד עם חבר הפרלמנט חביב לבוא היום ולציין שוב את החשיבות שאנחנו מקדישים למטרה זו ולשלוח מפה מילים מנחמות למשפחתו, לחבריו, קרוביו ולכל הקהילה היהודית כאן בישראל ובצרפת".

חבר הפרלמנט מאיר חביב הוסיף: "אילן נרצח בגלל היותו יהודי לפני 15 שנה וזו היתה תחילתה של טרגדיה שהיכתה את צרפת. מאז, אירעו הפיגועים בטולוז, בהיפר כשר, הרצח של שרה חלימי ומיריי קנול וכפי שהזכיר אדוני השגריר, אסתר הורגן, צרפתייה שנרצחה רק לאחרונה באכזריות. מקרים אלו מתווספים למאות הצרפתים שנרצחו בשנים באחרונים על ידי האיסלאם הקיצוני. כפי שהזהרתי כבר ב-2012 מה שהתחיל עם רצח של יהודים המשיך עם רצח שוטרים, חיילים, עיתונאים, מורים, נוצרים וצרפתים ללא הבחנה. אנחנו כאן היום יחד עם השגריר, כדי להגיד בשם צרפת: לעולם לא עוד".

"אנחנו מתפללים ופועלים על מנת לגדוע את אותו סרטן שמהווה האיסלאם הקיצוני והורג ורוצח בצרפת ובעולם כולו, גם בשם שנאת ישראל. היום אנחנו מול הקבר של הגיבור הזה ומחשבותינו הולכות לאמו רות ולכל משפחות קרבנות הטרור. שיהיה זכרו ברוך".

השגריר וחבר הפרלמט על קברו של חלימי ז"ל | קרדיט צילום: לשכת חבר הפרלמנט מאיר חביב

רצח הר המנוחות חברת פרלמנט שגרירות צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד