י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת סלומון טקה

בעקבות הסערה: השוטר היורה לא ישוב למשטרה

בשבוע שעבר דווח כי מפקד המחוז הורה להשיב לשירות פעיל את השוטר שירה בצעיר האתיופי סלומון טקה ז"ל. בעקבות סערה שקמה החליט המפכ"ל להעבירו לעבודה בכיבוי האש 

בעקבות הסערה: השוטר היורה לא ישוב למשטרה
סלמון טקה ז"ל צילום: המשפחה

החזרתו של השוטר היורה בפרשת סלומון טקה עוררה סערה, והמפכ"ל קובי שבתאי הורה להעבירו לעבודה בכיבוי האש. הוא אף נפגש בני משפחת טקה ואמר להם כי הוא מגבה את עבודת השוטרים. ביום חמישי דווח כי מפקד מחוז חוף הורה להשיב את השוטר לתפקידו, אשר נמצא בחופשה מאז התקרית בקיץ 2019.

ביום שישי, נפגש המפכ"ל עם בני משפחתו של סלומון טקה ז"ל, והודיע להם על הכוונה שלא להחזיר את השוטר לעת עתה. במפגש השתתפו בני המשפחה עם סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן ועו"ד של המשפחה ציון אמיר.

"מדובר באירוע מצער וטראגי ואני משתתף בצער המשפחה על אובדנם", ציין המפכ"ל במפגש, "מאז המקרה הקצין מצוי בחופשה כפויה ומשפטו מתנהל בימים אלו. שקלתי ובחנתי בכובד ראש את ההחלטה על החזרתו לשירות פעיל בארגון ומצאתי לנכון לספח אותו בשלב זה למערך הכבאות וההצלה ולהשיבו לפעילות במסגרת זו עד לסיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו".

עוד הוסיף המפכ"ל: "חלה על כולנו החובה לנהוג באחריות בהווה ובעתיד. אני מגבה את השוטרים בפעילותם, ועם זאת לא נעלמה מעיני חובתנו המוסרית להיות קשובים לציבור ולרחשי לבו".

כאמור, בעקבות הביקורת הוחלט להעביר את השוטר לעבודה בכיבוי האש. מכבאות והצלה נמסר כי נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי נענה מתוך אחריות לאומית לבקשתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לקלוט במערך כבאות והצלה את קצין המשטרה המואשם בגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה.

הנציב שקל בכובד ראש את הבקשה והסכים כי הקצין יסופח למערך הכבאות עד סיום ההליך המשפטי התלוי ועומד בעניינו. הנציב ציין כי הוא משתתף בצער המשפחה על אובדנם וכי בתקופת הביניים בה יסופח הקצין למערך הכבאות הוא יועסק כקצין קישור ותיאום בין הארגונים הפועלים במשותף במסגרת המשרד לביטחון פנים.

סלומון טקה גדי יברקן קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד