ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בניגוד לדעת נתניהו

רוני גמזו: "אפשר לפתוח חנויות הרחוב, החיסון עובד"

הפרוייקטור לשעבר מנהל בית החולים איכילוב הפרופ' רוני גמזו התראיין הערב ל'כאן 11' והאשים את המנהיגים בחוסר האמון של הציבור בהחלטותיהם בנושא נגיף קורונה, והבהיר: "באיכילוב יש 15 קבלות חולים מדי יום מתוכם אין אף אחד שהתחסן, החיסון עובד"

רוני גמזו: "אפשר לפתוח חנויות הרחוב, החיסון עובד"
רוני גמזו צילום: David Cohen/FLASH90

מחר (ראשון) בשעה 13:00 אמורים חברי הממשלה להתכנס ולדון בהמשך ההתנהלות מול נגיף קורונה המשתולל, בצל הירידה בכמות החולים לצד העלייה בכמות המתחסנים. שעות לפני ישיבת הקבינט התראיין הערב (מוצאי שבת) הפרוייקטור לשעבר, מנהל בית החולים איכילוב, הפרופסור רוני גמזו והביע אופטימיות לצד ביקורת רבה על התנהלות הממשלה.

כאמור, מחר ידונו חברי הקבינט על אופי המשך צעדי היציאה מההגבלות והסגר הממושך והמהודק. עד כה התפרסמו דעותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החלופי יו"ר שר הביטחון בני גנץ. דעות מנוגדות הגורמות לרבים להטיל דופי בהחלטות ולחשוש לשיקולים פוליטיים המעורבים בהם. 

נתניהו טוען כי נדרשים עוד 10 ימים עד למועד הרשמי של הפעימה השנייה של היציאה מהסגר, המחיר של פתיחה מוקדמת, מזהיר נתניהו, הוא הלוויות של צעירים. שותפו החלופי גנץ מנגד טוען כי צריך לפתוח עכשיו את המסחר. 

הפרופסור רוני גמזו שהיה ממונה הקורונה הראשון הבהיר בפתח דבריו כי ניתן לפתוח את חנויות המסחר במקומות הפתוחים. "באיכילוב יש 15 קבלות חולים מדי יום מתוכם אין אף אחד שהתחסן, החיסון עובד", אמר גמזו והזים את אזהרותיו של נתניהו כי פתיחה מהירה תגרום להלוויות של צעירים.

במהלך הריאיון שידרו קטע מתקופת כהונתו של גמזו בתפקיד ממונה הקורונה - הפרוייקטור, בקטע ששידרו הסביר אז גמזו את הבעיה שגורמת לחוסר אמון של הציבור. גמזו הגיב לדברים והבהיר כי המצב כיום קצת יותר טוב, אך מנהיגי הציבור צריכים לדעת שהדבר הראשון מול נגיף קורונה הוא אמון הציבור. מדובר בנגיף המופץ במהירות, והכל תלוי בהחלטתו של כל אינדיבידואל איך הוא מתייחס לאזהרות הממשלה. ההתכתשות של הפוליטיקאים לטענת גמזו היא זו שגורמת לנזק הכי גדול, כאשר האזרחים צריכים לקבל מהם "אמת אחת".

הפרוייקטור לשעבר הוסיף והראה את הירידה של המאושפזים בני ה-60+ המחוסנים ברובם, לצד העלייה במספר החולים הצעירים וקרא לצעירים להתחסן: "אותם צעירים שמתמהמהים עם ההתחסנות, אל תתלבטו. החיסון הזה עובד והוא עובד טוב. הצעירים לא מרגישים את המחלה ומפיצים אותה הלאה לאנשים שיכולים לחלות באורח קשה".

בהמשך תקף את הפקפוק של חבר הכנסת אביגדור ליברמן בחיסונים לנגיף, כמו גם את הסירוב לגנות את האמירות החריפות יותר של חבר מפלגתו חבר הכנסת אלי אבידר ואמר: "אני יודע הרבה על החיסונים, אנחנו מכירים את הדינמיקה של החיסון בעשרות מיליונים שהתחסנו בעולם. אולי חבר הכנסת ליברמן לא יודע הרבה על החיסון, אבל המדע יודע".

 

קורונה בנימין נתניהו בני גנץ רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד