כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
למרות תמיכה רפובליקנית

הסנאט האמריקני זיכה את טראמפ מהסתה למרד

הסנאט האמריקני זיכה את הנשיא לשעבר מאישום הסתה למרד בעקבות אירועי הפריצה לקפיטול | טראמפ: "התנועה ההיסטורית, הפטריוטית והיפה שלנו 'לעשות את אמריקה גדולה שוב' רק התחילה"

הסנאט האמריקני זיכה את טראמפ מהסתה למרד
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

כצפוי הנשיא לשעבר טראמפ זוכה במשפט ההדחה השני ההיסטורי שהתקיים לפני שעה קלה (מוצ"ש) בסנאט. טראמפ עמד בפני כתב אישום של הסתה ושל התקוממות בגין דבריו לפני המהומה ב-6 בינואר בקפיטול, אז נהרגו ששה בני אדם ביניהם שני שוטרים.

הסנאט הצביע על זיכויו של הנשיא לשעבר בהצבעה 43-57. שבעה סנאטורים רפובליקנים - בהם, מיט רומני מיוטה, סוזן קולינס ממיין, ליסה מורקובסקי מאלסקה, בן ססה מנברסקה וביל קאסידי מלואיזיאנה, הצטרפו לדמוקרטים והאשימו את טראמפ בעוון "הסתה להתקוממות" - אך כאמור הם לא הצליח להגיע לרוב הנחוץ להרשעה.

כדי להרשיעו נדרשו לפחות 17 רפובליקנים שיצביעו נגדו, אך רק 7 רפובליקנים הצביעו בעד הרשעה, כך שתאורטית טראמפ יכול להתמודד ב-2024, אך לא נראה שזה יקרה, מאחר והקולות במפלגה הרפובליקנית נגד טראמפ גברו במהלך השבועות האחרונים.

אולם הסנאט השתתק כששם כל סנאטור נקרא להצבעה. כנדרש בכללי הסנאט, כל סנאטור נוכח היה צריך להכריז על טראמפ "אשם" או "לא אשם" בזמן שהם עמדו מאחורי שולחנותיהם האישיים. מיט רומני היה הרפובליקני היחיד שהצביע להרשעת טראמפ במשפט ההדחה האחרון שלו בשנת 2019 בו גם זוכה טראמפ.

טראמפ בתגובה לזיכוי: "התנועה ההיסטורית, הפטריוטית והיפה שלנו לעשות את אמריקה גדולה שוב רק התחילה".

בנו של טראמפ, אריק, צייץ בטוויטר: "2-0", לציון מספר משפטי ההדחה שהסתיימו לטובת הנשיא לשעבר.

דונלד טראמפ סנאט אמריקאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד