י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנחת רווחה בבריטניה

החיסון עובד: מקרי המוות בקרב בני 85 ומעלה צנחו ב-41%

אחרי כמעט 110 אלף מתים מהנגיף, החיסון בבריטניה עובד. מקרי המוות בקרב בני 85 ומעלה צנחו ב-41%, כמעט כפליים מאלה שאינם מחוסנים מעל גיל 65. כך מראים נתונים חדשים | רק 1% סירבו לקבל את הזריקה

החיסון עובד: מקרי המוות בקרב בני 85 ומעלה צנחו ב-41%
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספר מקרי המוות מנגיף הקורונה בקרב מבוגרים מעל גיל 85, ירד פי שניים בהשוואה לבריטים הצעירים, מה שמעלה תקווה כי החיסונים בבריטניה עובדים, רק אחוז אחד בלבד מהאוכלוסייה הבריטית מסרב לקבל חיסון.

לעומת זאת, מספר מקרי המוות השבועיים יורד ב-22 אחוזים בקרב מתחת לגיל 65. בינתיים נתונים מעודדים מהמשרד לסטטיסטיקה הלאומית בבריטניה חושפים, כי רק אחד מכל 100 אנשים סרב לקבל חיסון.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר בשבת כי הוא 'אופטימי', והוא מקווה להודיע ​​על הקלות במגבלות כשיגדיר את 'מפת הדרכים' שלו ליציאה מהסגר באנגליה ב-22 בפברואר. לדבריו, העדיפות הראשונה נותרה לפתוח את בתי ספר באנגליה ב-8 במרץ ואחר כך ענפים נוספים. אך למרות אחוזי האשפוז שירדו, ומקרי התמותה שירדו גם הם, יועצים ממשלתיים קוראים לראש הממשלה להמשיך עם הסגר למשך חודשיים נוספים לפחות.

בנוגע לעובדי הבריאות, אמר פרופסור אנתוני הרדן, סגן יו"ר הוועדה המשותפת לחיסון, כי קבלת חיסון בקרב עובדי בתי החולים נותרה "נמוכה מדי". פרופ' הרדן אמר כי בבריטניה רק 66% מעובדי הסיעוד לקחו את החיסון הראשון, "עליהם לקחת את החיסון, המסר צריך להיות בקול רם וברור", כך אמר בתחנת הרדיו BBC 4.

עם זאת, הוא דחה את ההצעות לפיהן ניתן להכריח את עובדי הבריאות לקחת את החיסון אם הם רוצים להמשיך לעבוד בבתי אבות. "אני מעדיף להיות מסוגל לשכנע מכוח הוויכוח מאשר לאלץ אנשים או לגרום לאנשים לאבד את מקום עבודתם מכיוון שלא לקחו את החיסון" אמר.

עד ליום שישי יותר מ-14 מיליון תושבים ברחבי בריטניה קיבלו את החיסון הראשון, והממשלה מעודדת את האזרחים להתחסן, ונראה כי בריטניה מתקדמת לעבר יציאה מהמצב הקשה בו היא נמצאת עם כמעט 110,000 מתים מקורונה.

בריטניה ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חיסון לקורונה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד