י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טיפים והסבר נפלא

בעלך לא עוזר לך מספיק? כך תצליחי לשנות אותו

נשים רבות מתלוננות על בעליהן כי הם אינם מסייעים להן מספיק, ממה זה נובע? וכיצד ניתן לשנות את המצב? • ההסבר הנפלא לבעיה זו, וכיצד כדי להסתכל על הבעל? • שאלות ותשובות על חיי הזוגיות

בעלך לא עוזר לך מספיק? כך תצליחי לשנות אותו
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלה: אני אם לחמישה ילדים, רציתי להדגיש שבעלי ת"ח הוגה בתורה בצורה אמיתית. בבוקר הוא אחראי לקחת את הילדים לגנים ולבתי הספר, וכן הוא דואג לכל הקניות לבית. אני מרגישה שהוא לא אכפתי. אני כבר שבורה לסדר ולנקות את הבית לבד, לעשות את השיעורים עם הילדים ללא עזרא ממנו. ושאלתי: למה הוא לא מתעורר? 

תשובה: כששאלתי את האשה: כיצד את מנסה להסביר לו את הקשיים שלך? היא מיד אמרה: "אני אומרת לו וחוזרת ואומרת מיליון פעמים, אבל כמה שאני אומרת זה לא עוזר, הוא כאילו לא שומע ולא מבין, ושום דבר לא משתנה אצלו". 

בעצם שמונה שנים האשה מנסה להביא את בעלה לשינוי, בדרך שהיא בחרה בה אך ללא הצלחה. כי במקום שהאשה תיכנס איתו להסברים ולתלונות מה לא בסדר בהתנהגות שלו, יש לה להתמקד בדברים הטובים והמעלות שיש לה, וכמה שהיא ערכית, מסורה, ורגישה לבעלה ולבית. כי ע"י ראיית המעלות שבה, רק אז היא תוכל לראות את המעלות של בן זוגה, ומנקודה זו ניתן להתחיל לשוחח ולחולל את השינוי אצלו. 

כי כאשר מצוי חיסרון או דבר שלילי באדם עצמו, הוא סולח לעצמו ודן את עצמו לכף זכות. מהסיבה – כי הוא מעריך את עצמו, ומנסה אף לשכנע את עצמו שעוד יתגבר על חסרונו הזמני. ומנקודה זו מצווה הקב"ה את האדם בציווי של "ואהבת לרעך כמוך", כלומר: אף שאתה רואה איזה חיסרון אצל חברך, יש לך עדיין להעריכו ולדונו לכף זכות, כפי שאתה דן את עצמך לכף זכות בחיסרון שבך.

כך יש לו לאדם להסתכל אותה הסתכלות בפן החיובי. כלומר, לגלות את מעלותיו וכישוריו של עצמו כמה שהם טובים ורבים, ומתוך כך יוכל ג"כ לגלות, להתייחס ולהחשיב יותר את ערכו ומעלתו של בן זוגו, וממילא יתגמד החיסרון והשליליות אצל בן זוגו.

ואם אכן אותה אשה תבחן ותגלה את מעלות בן זוגה, ותאמר: כמה שזכיתי שבעלי הוא בן תורה אמיתי! ולא זו בלבד, אלא ג"כ עורך את הקניות של הבית, לוקח את הילדים למוסדות הלימוד בשמחה, ובכלל הוא המגדל אור שלנו בבית. הגם שהדרישה לעזרה נוספת היא לגיטימית לחלוטין, שכן כנראה הבית מצריך יותר עזרא ממה שהוצרך עד כה, אך מ"מ צורת הראיה השתנתה משמעותית.

על כן, במקום לקטר, לרדוף ולהתלונן, יש לאשה להעצים את עשייתו השגרתית ולהראות לו הערכה וחיבה לדברים שכן הוא עושה. מובן שעם השינוי בחשיבה, מגיע גם השינוי בפועל. כי כשאנחנו נוגעים בטוב ומשתדלים למלא את החיים שלנו בדברים חיוביים ונעימים, החיים הופכים להיות משהו שנעים לחיות בו ולא להפך, ובע"ה מעט טוב מביא הרבה מאוד טוב בעקבותיו.

מאת: הרב דניאל פנחסוב, מרצה ויועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט

זוגיות נישואין עזרה בעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד