י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עימות נוסף

בכחול לבן דורשים סגר או הגבלות בחג פורים

חילוקי דעות בין כחול למשרד הבריאות לגבי תאריך פתיחת המשק כשבמשרד הבריאות דורשים להמתין ובכחול לבן טוענים כי כמות המתחסנים הגבוהה צריכה להביא לפתיחה מיידית של המסחר | בכחול לבן דורשים סגר או הגבלות בפורים

בכחול לבן דורשים סגר או הגבלות בחג פורים
יו"ר כחול לבן, בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשעה הקרובה (ראשון) צפוי קבינט הקורונה להתכנס כדי לדון במסלול היציאה מהסגר וכן בסוגיית 'הדרכון הירוק' שיאפשר פתיחה הדרגתית של המשק, כשעדיין קיימים חילוקי דעות בין משרד הבריאות לבני גנץ לגבי תאריך פתיחת המשק.

עוד דווח, כי בכחול לבן מתכוונים להציע בישיבה הקבינט כי על הממשלה להודיע על הטלת סגר במהלך חג פורים, או לכל הפחות הידוק מסוים של ההגבלות, במטרה לאפשר לציבור להיערך לכך מראש.

הנושא המרכזי עליו ידונו חברי הקבינט הוא פתיחת המסחר, חנויות הרחוב, הקניונים וחדרי הכושר. על פי המתווה שמציעים במשרד הבריאות, פתיחת המשק תחל ב-23 בפברואר, מנגד, גנץ וכחול לבן דורשים להקדים את הפתיחה לשבוע הנוכחי, אם כי באופן הדרגתי.

במשרד הבריאות חוששים מפתיחה מהירה מדי של המשק, זאת למרות נתוני התחלואה המשתפרים. לעומתם, בכחול לבן טוענים שמספר המתחסנים הגבוה מאפשר פתיחה מהירה יותר של ענפי המסחר השונים, בכפוף לעמידה בתנאי התו הירוק. ייתכן והצדדים יגיעו היום לפשרה, והמשק ייפתח כבר בסוף השבוע, או בתחילת השבוע הבא.

חברת הקבינט, השרה אורית פרקש הכהן אמרה היום בראיון לגלצ: "שבועיים זה לא תאריך קדוש. 4 מיליון מחוסנים לא יכולים להישאר בני ערובה לנצח של מי שלא מתחסן, אין סיבה להחזיק אותם בבית. לפתוח בתו ירוק יעודד התחסנות".

קורונה סגר בני גנץ פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד