1. עמוד הבית
  2. מומלצים
  3. צרכנות

גומיות התנגדות: סוגים, בחירה ואימונים

יצירת התנגדות בעת אימון מעלה את מסת השרירים ובד בבד מחטבת את הגוף ויוצרת מערך שלם של אימון יעיל דינאמי שמקנה תוצאות לטווח הקצר והארוך • הכירו את כל סוגי הגומיות

כתבה מקודמת, ב' אדר תשפ"א 14/02/2021 15:18
תגיות:

בחירה מגוונת גומיות התנגדות גומיות התנגדות צילום: FREEPIK

גומיות התנגדות מספקות למתאמנים ולאנשים ששומרים על כושר גופני את היכולת להנות מאימון אפקטיבי יעיל ומשמעותי. יצירת התנגדות בעת אימון מעלה את מסת השרירים ובד בבד מחטבת את הגוף ויוצרת מערך שלם של אימון יעיל דינאמי שמקנה תוצאות לטווח הקצר והארוך. עבודה מתוך התנגדות מספקת חיזוק  זרועות וירכיים, טרפז וכתפיים והיא עובדת על גוף עליון ותחתון.

אבל איזה סוגי גומיות ישנן?

בחנויות כושר וספורט און ליין אפשר למצוא סטים של 5 או 3 גומיות התנגדות. הסט המושלם והמומלץ הוא כזה שמכיל 5 גומיות או יותר שמספק קומבינציות של משקלים שונים. סט כזה יכול לספק משקל משתנה על 68 קילוגרם כאשר אפשר להנות מהדינמיות של הגומיות והאינטנסיביות שהן מספקות באימון.

באמצעות סט שמכיל 5 גומיות התנגדות במשקלים שונים, אפשר לבצע מגוון רחב של אימונים ולחבר את הגומיות לרגליים. עוד אפשר לעגן את הגומיות לדלת או לעבוד בצורות שונות על פלג גוף עליון ופלג גוף תחתון.

כשאתם בוחרים גומיות התנגדות שימו לב כי מדובר במוצר איכותי שעשוי בד רך שמונע החלקה או שפשוף של הירך.

וודאו כי תוכלו לבצע מגוון תרגילים ובחרו גומיות אימון שלא נקרעות כמו של פיטבנדר.

בדרך כלל תוכלו לבחור סט שמכיל תיק נשיאה, עוגן לדלת, ידיות איכותיות עם ציפוי ספוג, ורצועות גומי לאימון מושלם.

כמה תרגילי כושר שאפשר לבצע באמצעות גומיות התנגדות:

חיטוב הידיים

עמדו ישר בפיסוק קל בין הרגליים. הניחו את מרכז הגומייה מתחת לכפות הרגליים ואחזו בידיות של הגומיות בכפות הידיים בהצלבה כך שייווצר X בין הרגליים. החלו למתוח ולמשוך את הגומיות כלפי מעלה עם הידיים כשהמרפקים מובילים את התנועה. חזרו על הפעולה הזאת 20 פעמים. כך תוכלו לחזק את הזרועות ולבנות שרירים.

חיטוב הבטן והירכיים

שכבו על מזרן כושר והשחילו את ידיות הגומיות על כף רגל אחת. כעת אחזו בקצה השני של הגומייה עם היד וקצרו אותה ליצירת התנגדות. התחילו להעלות את פלג גוף העליון בכפיפות בטן תוך שאתם פוגשים עם היד את הרגל שנמצאת בגומייה. צרו התנגדות בכל עלייה וקפלו את הגומייה ליצירת מתח חזק יותר.

מתיחות

אחזו גומיות כושר בקצה בכל יד ומתחו את הידיים לצדדים. העבירו את הידיים מעל הראש והתחילו לסובב את הידיים מאחורי הכתפיים מצד לצד ליצירת מתיחה נעימה לשכמות. חזרו על התרגיל בכול בוקר ולפני אימון כושר. בהצלחה!





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;