י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
באופן פתאומי

בגיל 82: ממציא הג'לטין הכשר הלך לעולמו

האיש ששינה את תעשיית המזון הכשר עם המצאת הג'לטין - החומר המקריש הכשר, הפרופסור שלמה גרוסמן ז"ל נשיא המכללה האקדמית אשקלון, הלך היום בגיל 82 באופן פתאומי • הותיר אחריו 4 ילדים

בגיל 82: ממציא הג'לטין הכשר הלך לעולמו
שלמה גרוסמן צילום: אלונה כהן לוגסי

הקונדיטורים ואנשי תעשיית המזון הכשר חבים לו את הצלחתם: ממציא הג'לטין הכשר הפרופסור שלמה גרוסמן ז"ל, נשיא המכללה האקדמית אשקלון משנת 2012, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 82, באופן פתאומי.

גרוסמן שהיה פרופסור אמריטוס לביוכימיה בפקולטה למדעי החיים הספיק במהלך חייו לקבל תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, את התואר השני מאוניברסיטת בר-אילן ואת התואר 'דוקטור' לביוכימיה הוא קיבל מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בנוסף הוא היה חלק מהסגל באוניברסיטת בר-אילן, וכיהן גם כסגן נשיא למחקר באוניברסיטה. ובנוסף כיהן כיו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב. זאת לצד כהונתו כחבר המועצה להשכלה גבוהה. ולצד היותו חבר בקרן הלאומית למדע וחבר האקדמיה האירופית למדע ואמנות.

במסגרת עבודתו פיתח גרוסמן את הג'לטין הכשר, מעור של דגים. ואוניברסיטת בר אילן רשמה עליו פטנט עולמי. לאחר שעד כה היה הג'לטין מופק מעצמות ומסחוסים של חיות שאינן כשרות. הוא עסק בחקר שומנים ונוגדי חימצון, והמציא את החומר המקריש ששינה רבות את תעשיית המזון הכשר.

הוא נולד בעיר טבריה לפני 82 שנים. לפני כ-3 שנים נפטרה אשתו יהודית ע"ה. והוא הותיר אחריו ארבעה ילדים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מזון כשר ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד