י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נשקל 'עוצר ליל'

הפרוייקטור בקבינט: אנחנו בטראומה מפורים שעבר

פרופ' נחמן אש הציג בקבינט הקורונה את דאגותיו מחג הפורים הקרב והחשש מפני התפרצות בעקבות אירועי החג כפי שהתרחש בפורים שנה שעברה | "אנו מאוד מוטרדים מחג פורים. אנו שוקלים אולי עוצר לילה, אולי סגר"

הפרוייקטור בקבינט: אנחנו בטראומה מפורים שעבר
פרופ' נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע החשש מחגיגות פורים המוניות שיובילו לזינוק בתחלואה ולהתפרצותו של גל רביעי, פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון) בקבינט הקורונה כי במשרד הבריאות שוקלים להטיל עוצר לילי בפורים.

לדבריו, "אנו מאוד מוטרדים מחג פורים. אנו שוקלים אולי עוצר לילה, אולי סגר, וזאת כדי למנוע את מה שחווינו באופן טראומתי שנה שעברה".

הפרוייקטור התייחס לנתוני התחלואה והדגיש כי המוטציה הבריטית של הנגיף מדבקת ב-50% יותר מהזן המקורי. מוקדם יותר דיווחנו כי בשל התפשטות המוטציה הבריטית שפוגעת באופן קשה גם בצעירים ובאנשים ללא מחלות רקע, בקרב בני 54 ומטה ישנם 35% פחות מאומתים אבל 18% יותר אשפוזים ו-20% יותר חולים קשה.

עוד אמר פרופ' אש כי "יש ירידה בתחלואה. נתון מעודד נוסף זה מספר המאומתים ליום. כל ירידה בנתון היא חשובה, ורואים את השפעת הסגר על הנתון. לעומת זאת, במספר החולים הקשה, הירידה היא איטית והעומס על בתי החולים עדיין גדול".

מוקדם יותר דיווחנו כי לדברי פרופסור ערן חל שיפור משמעותי בתחלואה. מקדם ההדבקה הארצי - 0.86, לא היה כ"כ נמוך מאז תחילת נובמבר, כשבציבור החרדי הוא אף נמוך יותר מהממוצע ועומד על 0.75.

בנוסף, 18% פחות חולים קשים חדשים השבוע, כשבמגזר החרדי ירידה חדה עוד יותר, 40% פחות מאומתים ו-32% פחות חולים קשה השבוע. עם זאת אחוז הבדיקות החיוביות מוסיף להיות גבוה במגזר החרדי ועומד על 15.3% לעומת 8.2 בממוצע הארצי.

פורים קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד