י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדיון יימשך מחר

נתניהו ביקש לבחון: מאסר למסרבי בידוד | זה התאריך בו ייפתחו בתי הכנסת

חברי קבינט הקורונה התכנסו על מנת לגבש את המשך הפעימות של צעדי היציאה מהסגרים, באמצע הישיבה יצא נתניהו לצורך ביטחוני, לאחמ"כ הבהיר כי בשעה 18:00 יש לו פגישה עם נשיא קפריסין ואי לכך ההחלטות והמשך הדיון נדחו למחר

נתניהו ביקש לבחון: מאסר למסרבי בידוד | זה התאריך בו ייפתחו בתי הכנסת
אזיקים. אילוסטרציה צילום: unsplash

עם המון רעש והדלפות התכנסו היום (ראשון) חברי קבינט הקורונה על מנת לגבש את המשך הפעימות של צעדי היציאה מהסגרים, בצל הירידה בתחלואה והעלייה במספר המחוסנים. 

באמצע הישיבה שנערכה כמו כל הישיבות האחרונות ב'זום' יצא נתניהו וטען כי מדובר ביציאה לצורך ביטחוני, שותפו החלופי יצא אף הוא באותו הזמן. לאחמ"כ הבהיר נתניהו כי בשעה 18:00 יש לו פגישה עם נשיא קפריסין ואי לכך ההחלטות והמשך הדיון נדחו למחר.

בין שלל ההדלפות מהדיון בקבינט בלטה אחת מהם: בקשתו של נתניהו לבחון אופציית מאסר על החוזרים מחו"ל ומסרבים להיכנס לבידוד.

במצגת שהוצגה לחברי הקבינט תחת הכותרת 'מדדים להמשך הקלות בפעימות', הוצגו 3 פעימות.

פעימה ראשונה

הפעימה הראשונה תתרחש עם ההגעה ל-2 מיליון מחוסנים במנה השנייה, (+600 אלף מחלימים), כרגע עומדים ב-2.01 מיליון. הגעה ל-80% מחוסנים מגילאי 50 ומעלה, כרגע עומדים ב-79%. מקדם הדבקה קטן מ-1. כרגע עומדים על 0.99. חולים קשים פחות מ-1000, כרגע עומדים על 1,100.

הפעימה הראשונה שנכנסה לתוקפה ב-7.2.2021 גרמה להפעלת גנים עד כיתה ד' בערים ירוקות וצהובות, וכתומות גבוליות עם רמות חיסון של 70%. מגן חינוך בכתומות הגבוליות, לצד פעילויות חינוכיות בשטח פתוח עד 10 משתתפים.

בנוסף, בוטל איסור 1,000 מטר, בוטל איסור השהייה בבית אחר, הותרו שירותי 1 על 1, צימרים, שמורות טבע וגנים לאומיים, איים ירוקים וטייק אווי ממסעדות.

פעימה שנייה

הפעימה השנייה תתרחש עם ההגעה ל-3 מיליון מחוסנים במנה השנייה, הגעה ל-90% מחוסנים מגילאי 50 ומעלה, מקדם הדבקה קטן מ-1. כרגע עומדים על 0.99. חולים קשים פחות מ-900.

הפעימה השנייה שצפויה להיכנס לתוקף בתאריך 23.2.2021 תאפשר פתיחת כיתות ה-ו  י"א י"ב בערים ירוקות וצהובות,  וכתומות גבוליות עם רמות חיסון של 70%. מגן חינוך בכתומות הגבוליות.

בנוסף יותרו פתיחת בתי כנסת חנויות רחוב, קניונים שווקים חדרי כושר וסטודיו.

פעימה שלישית

הפעימה השלישית תתרחש עם ההגעה ל-4 מיליון מחוסנים במנה השנייה, הגעה ל-95% מחוסנים מגילאי 50 ומעלה, מקדם הדבקה קטן מ-1. כרגע עומדים על 0.99. חולים קשים יציב ולא עליה.

על פי ההערכות התאריך המשוער לפעימה השלישית הוא בתאריך 9.3.2021, כניסת הפעימה לתוקף תאפשר פתיחת הלימודים גם בכיתות ז-י בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות עם רמות חיסון של 70%. מגן חינוך בכתומות הגבוליות.

בנוסף יותרו בתי קפה, מסעדות קטנות, מסעדות גדולות בהזמנה מראש, והפעלה מלאה של מלונות.

במצגת הודגשה העובדה כי המעבר בין הפעימות תלוי במדדים, כאשר עלייה במדדי הבקרה תחייב עצירה ואף חזרה לאחור. ההחלטות כאמור מחר.

בידוד מאסר קורונה קבינט הקורונה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד