י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חציית קו אדום

מתיחות בין מרוקו לאלג'יריה: פגעו במלך

מרוקו מאשימה את אלג'יריה בתמיכה בחזית הפוליסריו שפועלת לכינון אוטונומיה בסהרה המערבית במנותק ממרוקו. אלג'יריה מאשימה את מרוקו בכיבוש השטח והפרלמנט שם אף העביר איגרת לממשל ביידן. אך הפגיעה במלך מהווה חציית קו אדום

מתיחות בין מרוקו לאלג'יריה: פגעו במלך
צחוק ממלך מרוקו צילום: צילום מסך הטלוויזיה האלג'יראית

מתיחות ביחסים בין מרוקו לאלג'יריה בעקבות חיקוי פוגעני של מלך מרוקו בערוץ אלג'יראי. וברשתות החברתיות במרוקו נשמעו אף קריאות בסוף השבוע האחרון לנתק את היחסים עם אלג'יריה ולזמן לפגישת נזיפה את שגרירה ברבאט. כך על פי הדיווח של עידו קורן ב'כאן 11'.

"המלך הוא קו אדום", הייתה אחת הסיסמאות שהשמיעו גולשים במרוקו. הסיבה - חיקוי פוגעני של מלך מרוקו בדמות בובה בתכנית 'טוק-שואו' בערוץ האלג'יראי "א-שורוק" בסוף השבוע. (דומה לתוכנית ארץ נהדרת בישראל) בתכנית שחקן גילם את מלך מרוקו שניסה לנשק את ידו של חבר פרלמנט ממפלגת השלטון באלג'יריה שסירב למחווה: "אצלנו לא מנשקים את היד". 

בהמשך חבר הפרלמנט אף כינה את השחקן שגילם את מלך מרוקו "חולה" וגם הושמעה ביקורת על חידוש היחסים עם ישראל בתמורה להכרה האמריקני בריבונות המרוקנית בסהרה המערבית. יש לציין שמאז ההכרזה האמריקנית, גברה המתיחות הגבוהה ממילא בין המדינות.

מרוקו מאשימה את אלג'יריה בתמיכה בחזית הפוליסריו שפועלת לכינון אוטונומיה בסהרה המערבית במנותק ממרוקו. אלג'יריה מאשימה את מרוקו בכיבוש השטח והפרלמנט שם אף העביר איגרת לממשל ביידן, שבה ביקש לבטל את ההכרה של ממשל טראמפ בסהרה המערבית כשטח של מרוקו. 

מרוקו אלג'יריה סאטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד