י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מונולוג נוקב

צפו בפייגלין זועם: שנאת החרדים כמחולל מנדטים

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין ניצל את עובדת היותו מחוץ למשחק הפוליטי במערכת בחירות זו, ופצח במונולוג מרגש משולב במתקפה נגד השנאה לחרדים. שנאה המתעצמת עוד יותר בתקופת הקורונה | "הרשו לי בבקשה לנסות ולערער את הזעם הקדוש נגד החרדים" אומר פייגלין ומפתיע, "חבר הכנסת אייכלר תרם יותר מלפיד לביטחון ישראל" 

צפו בפייגלין זועם: שנאת החרדים כמחולל מנדטים
משה פייגלין צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת זהות, חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, כבר הצהיר כי הוא לא מתעתד להתמודד בבחירות לכנסת ה-24, אך למרות זאת התייצב אל מול מצלמות ערוץ 'כנסת', ותקף את השנאה הנוטפת אצל חלק מהפוליטיקאים נגד הציבור החרדי.

בפתח דבריו אמר פייגלין: "שלום לכם, היום נדבר על הכעס כלפי החרדים, כמחולל מנדטים. הכעס על החרדים הוא מנוע רב עוצמה בפוליטיקה הישראלית. ברק ניצח את נתניהו בבחירות 99' על גלי הכעס הזה, לפיד זינק לכנסת ב-2013 עם 19 מנדטים, כמעט ראש ממשלה, על גלי שנאת החרדים. ליברמן? הוא בכלל עושה עליהם קופה. ועכשיו עם השילוב עם הקורונה והבחירות עולה מן האוב שנאת החרדים התהומית ביותר, וברור שפוליטיקאים רבים ינסו להיבנות ממנה".

"לא זו בלבד שה'עלוקות הללו'" פתח פייגלין במתקפה, והדגיש: "אני אומר את זה במרכאות כמובן. חיות על חשבוננו ולא משרתות בצה"ל, הן גם לא נשמרות להוראות ומפיצות בינינו מחלות".

"אני לא חרדי, אבל כשכל הכפר רודף אחרי המכשפה, אז יש לי מן נטייה כזו להצטרף אליה. לכן הרשו לי בבקשה לנסות ולערער את הזעם הקדוש נגד החרדים" הבהיר יושב ראש מפלגת זהות והחל לנתח את הנתונים: "נתח האוכלוסייה החרדית מקרב כלל אזרחי ישראל, הוא 11%, נתח נפטרי הקורונה החרדיים מתוך כלל אזרחי ישראל בינואר האחרון היה 12%, ממש לא הבדל משמעותי בין החרדים לשאר האוכלוסייה. והחרדים כרגע הם עם מקדם ההדבקה הנמוך ביותר, כלומר הם יוצאים ראשונים מגל התפרצות החורף, וסביר לכן להניח שבפברואר ובמרץ התמותה שם תרד מתחת לממוצע, בדיוק כפי שהיה בקיץ. אבל שונאי החרדים לא יתנו לעובדות ולנתונים לקלקל להם את התיאוריה, בטח לא לפני הבחירות".

פייגלין המשיך לנשוא הנפיץ ביותר ביחסי חרדים ומדינה, הגיוס לצה"ל. "עכשיו בואו ונתייחס בקיצור נמרץ לנושא גיוס החרדים, ובסוף נדבר גם קצת על הקצבאות. אז לגבי הגיוס: "מי תרם יותר לביטחון ישראל?" שאלתי פעם מעל בימת הכנסת את מי שהיה שם, "חבר הכנסת לפיד או חבר הכנסת אייכלר?", התשובה היא כמובן שחבר הכנסת אייכלר תרם יותר מלפיד לביטחון ישראל, ואיך זה ייתכן הרי אייכלר בכלל לא התגייס, ובכן, זה בדיוק העניין, בזמן שלפיד העסיק את צה"ל במשך 3 שנים בכל נושא מלבד ביטחון, אייכלר לפחות לא הפריע". 

"צבא העם זה לא יותר מסיסמה, מחצית מהישראלים לא מתגייסים, וזה ממש לא רק החרדים. צה"ל הופך יותר ויותר טכנולוגי ומקצועי, המגמה היא יותר ויותר התנדבות של מעטים, מעטים יותר, ושירות קבע ששכר נאה בצידו. כמו טייסים וכמו משמר הגבול. מי שלא רוצה להתגייס - יגידו לכם המפקדים בשטח - אז באמת לא צריך אותו. התפקיד של צה"ל הוא להגן עלינו, כשאתם מעמיסים עליו אג'נדות שאינן קשורות לביטחון כמו אינטגרציה או פמינזם אתם לא תורמים לביטחון, אתם פוגעים בו" סיכם יושב ראש מפלגת זהות את חלק זה של המונולוג.

בשלב זה עבר פייגלין כמובטח לנושא הקצבאות: "טוב, אז נשארנו עם קצבאות החרדים: כשנבחרתי לכנסת ה-19 בדקתי את העלות השנתית בשנת 2010 למימון 'אברך' במרכאות בפקולטות ההומניות שבאוניברסיטאות, כלומר בדקתי את עלות הסטודנטים בלימודים שאינם פרודוקטיביים, כמו ספרות, אומנות, מוזיקה, מגזר, וכדומה. התברך שעלות ה'אברך החילוני' הזה למדינה עמדה אז על כ-25,000 שקלים בשנה. בעוד שלעומתו עלות האברך התורני עמדה אז רק על 8,400 שקל לשנה. בסך הכל הראה התחשיב כי עלות של 77,000 אברכים חרדיים עלתה למשלם המיסים 647 מיליון שקלים. עכשיו שימו לב, באותה שנה, עלות של 90 אלף 'אברכים חילוניים' כלומר אלה שלומים לימודים המונים באוניברסיטאות, העלות שלהם עלתה למשלם המיסים 2 ורבע מיליארד שקל בשנה. כלומר ה'כוללים החילוניים עולים למשלם המיסים בערך פי 3 וחצי מכוללים חרדיים. אבל לכוללים החילוניים קוראים אוניברסיטה".

פייגלין המשיף לעקוץ ועמד על מעלת הלימוד של אברכי הכוללים, "נו, אה משווה את ההתפלפלות בישיבות ללימודי אומנות או מגדר באוניברסיטה? יהיו כמובן מי שישאלו. טוב, אז בואו נגיד שאין שום מחלוקת על כך שבשני המקרים לא מדובר בלימודי הנדסה או רפואה. כלומר מדובר בלימודים שלא נועדו לייצר או לשמור על משהו חומרי. כמו מתקנים מכוניות או אפילו תוכנות מחשב. אלא להקנות ידע רוחני ולהטמיע ערכים. עבורי למשל לימוד התורה בישיבות הוא פסגת העשייה האינטלקטואלית הרוחנית, בעוד שלימודי מגדר הם, איך נגיד? הם אידיאולוגיה במסווה של מדע, ובוודאי שמקומם אינו באקדמיה, בדיוק כמו שלימודי הקודש הם לא באקדמיה".

יו"ר זהות הוסיף וחידד: "אפשר כמובן גם לסבור אחרת, אבל זה לא ישנה את העובדה, שבדיוק כפי שחש החילוני כלפי הקצבאות לחרדים, חש גם החרדי כשהמיסים שהוא משלם מכל קנייה של חבילת חיתולים או כשהוא רוכש דירה, המיסים האלה מופנים למימון ה'מדע' החדש הזה. ומדובר כאמור בהרבה הרבה יותר כסף. פי 3".

פייגלין הוסיף לסיום: "אגב, אין השקעה משתלמת יותר בישראל מן ההשקעה בקצבאות הילדים החרדים. בעולם המערבים משקיעים כיום הון עתק בכדי לעודד ילודה של יותר משני ילדים במשפחה, ולשמור על קיום המדינות והציוויליזציה. אצלנו בעוד מספר החתונות ובעקבותיו הלידות באוכלוסייה החילונית יורד באופן דרמטי, מה שמקטין את הרוב היהודי וממש מאיים על המשך קיומה של מדינת היהודים. החרדים עושים זאת עבורינו כמעט בחינם". 

"הילד החרדי שישן עם אחיו באותה מיטה ומסתפק בלחם עם ממרח שוקולד לארוחת הבוקר הילד הזה גם ישמור דמוגרפית על המדינה היהודית וגם ישלם ממיסיו, כשיגדל, את קצבת הזקנה ואת בית האבות של החילוני הצעיר שכל כך אוהב לשנוא אותו עכשיו". סיים פייגלין, וסיכם: "טוב אז עד כאן על שנאת חרדים לקראת הבחירות, אני מאד מקווה שהצלחתי קצת לחסן אתכם מפני הנגיף הזה".

משה פייגלין בחירות שנאת חרדים ערוץ כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד