י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרות אלפי דולרים

צפו: איימן עודה קיבל כסף מבכיר הפת"ח

ואת פרשת הכסף: לפני כשנתיים פגש חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, את 'הגזבר' של אש"ף - וקיבל ממנו מעטפות עם כ-20,000 דולר. כך נחשף הערב ב'ערוץ 20', תוך ציון כי זו לא הפעם הראשונה בה מעביר אש"ף כספים לחברי הרשימה המשותפת • עודה סירב להתייחס לדברים

צפו: איימן עודה קיבל כסף מבכיר הפת"ח
מרים אלסטר פלאש 90

יו"ר 'הרשימה המשותפת', חבר הכנסת איימן עודה קיבל מעטפות כסף מזומן, בזמן ביקורו בפריז בירת צרפת לפני כשנתיים. כך נחשף הערב (ראשון) בתכנית 'הסיפור המרכזי' בערוץ 20.

על פי הדיווח של ברוך ידיד, בחודש מרץ 2018 ביקר עודה, אז יו"ר סיעת חד"ש וכיום ראש הרשימה המשותפת, בפריז, בכנס מטעם ארגון אונסקו של האו"ם, שם נפגש גם עם רמזי ח'ורי, בכיר ברשות הפלסטינית ובפת"ח ובעבר ראש לשכתו של יאסר ערפאת. ממידע שהגיע לערוץ עשרים עולה כי באחת הפגישות במסעדת יוקרה פריזאית, הועברו לעודה מספר מעטפות ובהן כ-20 אלף דולר, במזומן.

לפי מקורות הבקיאים בהתרחשויות, בארוחה נכח גם השגריר הפלסטיני לאונסקו. בתום ארוחת הערב אף הצטלמו השלושה יחדיו. בצד השמאלי של התמונה נראה אילי סנבר, השגריר הפלשתיני. לצדו חורי, ויחד איתם חבר הכנסת הישראלי. הכספים שנמסרו לידיו של עודה הם 'תרומת' אש"פ והפלסטינים לפעילות חד"ש, לקראת קמפיין הבחירות של המפלגה הערבית. כך אמר ח'ורי למקורביו לאחר הפגישה.

"ח'ורי מממן הוצאות שונות של ח"כ עודה כראש מפלגה ערבית", אומר גורם ערבי שהיה עד לפגישה בפריז ושוחח בעניין זה עם ח'ורי, ראש הקרן הלאומית הפלסטינית. "הכספים לעודה הועברו בידיעת ובאישור אבו מאזן", הוא מספר, "אבו מאזן ראה בעודה כמי שיכול לשנות את המפה הפוליטית בישראל. הכספים נועדו לממן את הוצאותיו האישיות של עודה, ולסייע לו לקראת הבחירות בישראל".

נציין כי לא מדובר רק במימון מפלגות או בפעילות פוליטית אסורה. שנה טרם הפגישה בפריז, ב-16 למרץ 2017, פרסם משרד הביטחון בישראל "הכרזה זמנית" המוציאה את ארגון "הקרן הלאומית הפלסטינית" אל מחוץ לחוק, ומכריזה עליו כעל ארגון טרור. בנוסף, הרשות הפלסטינית טוענת כי היא איננה מתערבת בבחירות בישראל, או בענייניה הפנימיים. אלא שהעברת הכספים, במזומן, מוכיחה אחרת.

מטעם ערוץ 20 שאלו את ח"כ איימן עודה: האם קבלת הכסף דווחה כחוק? מה הייתה מטרת הכסף? והאם סייע לו במהלך הבחירות? עודה סרב להגיב.

גם לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירבה להתייחס לדברים, והעניין עבר מדובר אחד למשנהו וליועצי אבו מאזן. אולם בכיר פלסטיני אומר, כי ביקורו של עודה בא לאחר שפסקו העברות הכספים לח"כ אחמד טיבי, שהיה מקורב לערפאת אך הורחק מאז התברר לאבו מאזן, כי הוא מקורב מאוד למחמד דחלאן, שנוא נפשו של יו"ר הרשות הפלסטינית.

מעטפות כסף הרשות הפלסטינית איימן עודה ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד