י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הבטחת השר הבכיר מהליכוד

הסכמה רחבה בקרב שרי הממשלה: הגבלות יוטלו בחג הפורים

פחות משבועיים לפורים ובממשלה מבינים כי חג פורים ללא הגבלות וללא סייגים עלול להפוך להתפרצות ולהוביל לסגר רביעי ומטכסים פתרונות כלשהם, כאשר המילה 'סגר' לא נשמעת במפורש אלא 'הגבלות' | השר כץ מבהיר הערב: "יותר לא יהיו סגרים. העסקים ייפתחו בראשון - לתמיד"

הסכמה רחבה בקרב שרי הממשלה: הגבלות יוטלו בחג הפורים
אכיפת הסגר השלישי בכבישים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דיון קבינט הקורונה היום (ראשון) ובעוד פרויקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש דורש הגבלות בחג הפורים מחשש להתפרצות, על פי הדיווח ב'כאן 11', בקרב שרי הממשלה ישנה הסכמה על הטלת הגבלות בחג הפורים.

על פי הדיווח, בממשלה מבינים כי כדי למנוע הגבלות יש להטיל הגבלות בחג הפסח, כשבשלב זה עדיין לא ברור אלו הגבלות יוטלו, האם סגר לאותן ימים, או שמא עוצר או הגבלות מרחק.

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ"ץ מבכירי 'הליכוד' הצהיר הערב ב'חדשות 12' כי "יותר לא יהיו סגרים. העסקים ייפתחו ביום ראשון - לתמיד" וכי "פורים זה עניין נקודתי שצריך למצוא לו פתרון".

שרי 'כחול לבן' דרשו למהר עם הטלת ההגבלות כדי להכין את הציבור מראש, בעוד דיון כזה שיאשר את ההגבלות הדרושות לא מתוכנן בסדר יומה של הממשלה שכבר למדנו שמקבלת החלטות ברגע האחרון ואפילו אחריו.

עיקר הבעיה שניצבת מול משרד הבריאות והממשלה, היא שבערב חג הפורים - בסוף השבוע הבא אמורים אזרחי ישראל לצאת בהדרגה מהסגר השלישי לצד פתיחת חלק מהמשק והמסחר.

בנוסף, בשלב זה טרם ברור כיצד ינהלו אזרחי ישראל שומרי המצוות והמסורת את חובת שמיעת 'פרשת זכור' שהיא חובה מדאורייתא וכן קריאת מגילה, כאשר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע כי יגבש מתווה שיאפשר קיום מניינים גדולים בבתי הכנסת בדומה למתווה הקפסולות שהוחל בימים הנוראים.

חג פורים סגר ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד