ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
22 אלף ליטר

תגלית היסטורית: נחשפה הבירה של פרעה מלך מצרים

צוות ארכיאולוגים מצרי-אמריקני גילה מבשלת בירה בת 5,000 שנה המסוגלת לייצר כ-22,400 ליטר בירה. כך נחשף בשבת האחרונה בהצהרה סמר משרד התיירות במדינה | לפי ההצהרה מדובר ב"מבשלת הבירה העתיקה ביותר בעולם"

תגלית היסטורית: נחשפה הבירה של פרעה מלך מצרים
הבירה של פרעה מלך מצרים צילום: משרד העתיקות של מצרים

משרד התיירות המצרי הודיע כי צוות ארכיאולוגים מצרי-אמריקני גילה מבשלת בירה בת 5,000 שנה המסוגלת לייצר כ-22,400 ליטר (5,900 קלוני) בירה.

מבשלת בירה עתיקה שנמצאה במצרים מרמזת כי דמעות לא היו הדבר היחיד שזרם בהלוויות מלכותיות של אז. הממצא הוא האחרון שהוכרז על ידי המדינה בניסיון לכאורה לפתות תיירים.

המשרד מסר בהצהרה בפייסבוק כי חוקרים סבורים כי האתר בצפון אבידוס, הוא "מבשלת הבירה העתיקה ביותר בעולם". ההודעה נאמר כי המבשלה עשויה להיות עוד מתקופת המלך נרמר בסביבות 3,100 לפני הספירה.

למרות שקיומה של המבשלה היה ידוע לארכיאולוגים בריטיים בתחילת המאה ה-20, מיקומה המדויק לא זוהה עד כה, כך על פי ההצהרה. בהצהרה צוטט החוקר המשותף של המשימה הארכיאולוגית, מתיו אדמס מאוניברסיטת ניו יורק, כי מבשלת הבירה "נבנתה במקום זה במיוחד כדי לספק את הטקסים המלכותיים שהתרחשו בתוך מתקני ההלוויה של מלכי מצרים". המבשלה הורכבה משמונה חלקים, וכל אחד מהם מכיל כ-40 כלי חרס בשתי שורות. הכדורים שימשו לחימום תערובת של דגנים ומים לשימוש ייצור הבירה.

כזכור מצרים הודיעה על כמה תגליות בחודשים האחרונים בתקווה למשוך תיירים חזרה למדינה. מרהיב במיוחד היה גילוי של מומיות מלפני אלפיים שנה ליד אלכסנדריה. תחום התיירות במצרים נמצא במגמת ירידה מאז ההדחה בשנת 2011 של חוסני מובארק, כאשר משבר נגיף הקורונה רק החריף את המצב, מספר התיירים המבקרים במדינה ירד ל-3.5 מיליון בשנה שעברה מ-13.1 מיליון בשנת 2019.

פרעה מצרים תגלית היסטורית בירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד