י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שש מדינות

היסטוריה: הוקם איגוד הקהילות היהודיות במפרץ

יהודים משש מדינות המפרץ התאגדו לעמותה הראשונה "להעצמת החיים היהודיים האזוריים" בהיסטוריה: איחוד האמירויות, בחריין, כווית, סעודיה, עומאן, וקטאר

היסטוריה: הוקם איגוד הקהילות היהודיות במפרץ
חרדי בסעודיה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

כאשר החיים היהודיים ממשיכים לפרוח ולצמוח במדינות המפרץ, הקהילות היהודיות המקומיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות התכנסו להקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC).

ה-AGJC היא רשת של הקהילות היהודיות ממדינות המפרץ לשיתוף פעולה במפרץ בכל הנוגע לחיים היהודיים באזור.

רפאל, נציג ארגון הגג בכווית, סיפר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הם מקווים שהיוזמה הזאת תגרום להם להרגיש פחות בודדים ותשדרג את החיים של היהודים המעטים שנמצאים בכווית וגם ברחבי מדינות אחרות במפרץ

אמנם כל קהילה עצמאית, אך הם חולקים מטרה וחזון משותפים: שהחיים היהודיים במדינות הללו יפרחו לרווחת התושבים והמבקרים כאחד. גם במדינות כמו סעודיה, קטאר, וכווית, ישנם המון יהודים מאירופה וארה"ב שעובדים במדינות הללו, ונמצאים שם תקופה ארוכה.

תחת הנהגתם הרוחנית של הרב ד"ר אלי עבאדי, היושב בדובאי, והנשיא אברהים דווד נונו, היושב בבחריין, הקבוצה שותפה בתוכניות קהילתיים שונים כדי לשפר ולעזור זה לזה. דירקטוריון האגודה מורכב מחברים מכל שש מדינות המפרץ אשר יחד יפתחו את הדרך קדימה לצמיחת החיים היהודיים במפרץ.

בית הדין של איגוד הקהילות היהודיות במפרץ נמצא בהליכי הקמה בכדי לסייע בסוגיות הנוגעות למעמד אישי, כמו נישואין, גירושין, ירושה, ופתרון סכסוכים עסקיים מרצון באזור. נושא בית דין לכשרות מזון נמצא בתהליכי הקמה לפיקוח על הכשרות תוך שימוש באותם סטנדרטים בכל שש מדינות המפרץ, ובכך להקל על אנשים יהודים לחיות במפרץ או לנסוע לעסקים או לחופשות.

"מדינות המפרץ תומכות מאוד בצמיחת החיים היהודיים במפרץ, אך ככל שאנשים רבים יותר מגיעים לבקר, עלינו לטפל בצרכים החינוכיים, התרבותיים, הרוחניים והדתיים שלהם על ידי הקמת תוכניות ומוסדות לצרכים הללו", כך אמר הרב עבאדי.

נסיכויות המפרץ איחוד האמירויות קהילות יהודיות ערב הסעודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד