י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביידן נוקט יד קשה

סגן דוברת הבית הלבן התפטר לאחר שאיים על עיתונאית

סגן דוברת הבית הלבן, טי ג'יי דאקלו, התפטר מתפקידו לאחר שהושעה ביום שישי מתפקידו, לא לפני שהתנצל על כך שאיים על כתבת 'פוליטיקו' ואיים להרוס את חייה

סגן דוברת הבית הלבן התפטר לאחר שאיים על עיתונאית
טי ג'יי דאקלו צילום: מתוך חשבון הטוויטר שלו

טי.ג'יי דאקלו, סגן דוברת הבית הלבן, התפטר מתפקידו יממה לאחר שהושעה בגין איום על כתבת מאתר 'פוליטיקו' מוקדם יותר השנה.

"שום מילים אינן יכולות להביע את צערי, את מבוכתי ואת סלידתי מההתנהגות שלי", אמר בהצהרה שפורסמה בטוויטר. "השתמשתי בשפה שאף אישה לא תצטרך לשמוע מאף אחד, במיוחד במצב שהיא פשוט ניסתה לעשות את עבודתה".

לדבריו, השפה בה השתמש הייתה "מתועבת, לא מכובדת ולא מקובלת". דאקלו הוסיף כי החלטתו להתפטר באה לאחר פגישה עם מנהלי התקשורת בבית הלבן. "אני יודע שזה היה נורא. אני יודע שאני לא יכול לקחת את זה בחזרה," אמר דאקלו בהצהרתו.

בהצהרה נפרדת, דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי, אמרה כי הממשל "מחויב בכל יום לעמוד בסטנדרט שקבע הנשיא בטיפול באחרים בכבוד, ולהיות אדיב לאחרים".

פסאקי הודיעה ​​על השעייתו של דאקלו ביום שישי האחרון לאחר שבמאמר שהופיע ב"ווניטי פייר" נטען כי דאקלו איים על עיתונאית בינואר כשנודע לו כי היא בודקת דברים שיביכו אותו. על פי הדיווח ב"ווניטי פייר", דאקלו התקשר לכתבת 'פוליטיקו' טארה פלמרי, והעיר לעברה הערות גנאי, ואיים "להרוס" אותה.

כזכור הנשיא ג'ו ביידן, במהלך הטקס הוירטואלי שבו הציג את מינויים חדשים ביום הראשון לתפקידו, הצהיר כי "יישם כלל של אפס סובלנות להתנהגות מסוג זה, תופעה שכיחה במהלך הממשל הקודם".

"אני לא מתלוצץ כשאני אומר את זה: אם אתם עובדים איתי, ואני אשמע אתכם מתייחסים בחוסר כבוד לעמית אחר, אני מבטיח לכם שאפטר אתכם במקום. אין אם, ואולי, או אבל", אמר ביידן.

אולם ביום שישי, לאחר שהתפרסמה הידיעה כי דאקלו הושעה למשך שבוע ללא שכר, הבית הלבן הוצף בתגובות ברשתות החברתיות מאנשים ששאלו מדוע נראה כי ממשל ביידן חוזר לאותו דפוס התנהגות של ממשל טראמפ.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן ג'ן פסאקי הודתה ביום שישי כי ידעה על האירוע בו היו מעורבים דאקלו ופלמרי במשך שבועות, אך טיפלה בו "באופן פרטי".

דוברת הבית הלבן איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד