י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הואשם בהסתרת מבצעי הפיגוע

הנשיא לשעבר של ארגנטינה הלך לעולמו בגיל 90

בארגנטינה הלך לעולמו הנשיא לשעבר קרלוס מנם בן ה-90. במהלך שתי הקדנציות שלו ספג ביקורת רבה לא רק על אורח חייו המשונה, אלא גם על שני פיגועים קטלניים שבוצעו בתקופת כהונתו, אחד מהם בשגרירות הישראלית. הוא נחשד כי סייע לעומדים מאחוריו

הנשיא לשעבר של ארגנטינה הלך לעולמו בגיל 90
קרלוס מנם צילום: צילום מסך

נשיא ארגנטינה לשעבר שכיהן שתי קדנציות כנשיא בין השנים 1989 ל-1999 קרלוס מנם הלך לעולמו בגיל 90. הוא הביא במהלך שלטונו יציבות כלכלית מסוימת, אך ספג ביקורת על אורח חייו לעיתים קרובות. "אני לא יודע אם אני אוציא את המדינה מהבעיות הכלכליות שלה, אבל אני בטוח שאעשה מדינה מהנה יותר", אמר מספר פעמים. הפעלולים שלו כללו ריקוד הטנגו בטלוויזיה ומשחקי כדורגל.

הנשיא לשעבר קרלוס מנם הלך לעולמו לאחר מספר שבועות של בריאות לקויה, כך דיווחו כלי תקשורת בארגנטינה. בתקופת כהונתו, בוצעו שני פיגועים קטלניים, אחד נגד שגרירות ישראל בבואנוס איירס בשנת 1992, ונוסף נגד מרכז יהודי בשנת 1994.

ארגנטינה האשימה אז את איראן כי היא עמדה מאחורי המתקפה, אך טהראן הכחישה זאת. מאוחר יותר הואשם מנם בטענה כי הוא הלבין את העומדים מאחורי ההתקפה על המרכז היהודי, אך לא נמצא אשם במשפט שנערך ב-2019.

מנם, שכיהן שתי קדנציות כנשיא בין השנים 1989-1999, כיהן כסנטור בזמן מותו. תחת שלטונו, כלכלת ארגנטינה צמחה חזק, אך הופנתה כלפיו ביקורת גדולה על אורח חייו. בנוגע לענייני החוץ הוא קידם קשרים הדוקים עם ארצות הברית, וחידש את היחסים עם בריטניה שנותקו בשנת 1982 עם פלישת החונטה הארגנטינאית לאיי פוקלנד שבבריטניה. המלחמה בת 74 הימים הובילה לתבוסה של ארגנטינה.

הוא התמודד עם משפט נוסף לאחר סיום נשיאותו, הוא הואשם במעורבות מכירת נשק לקרואטיה ואקוודור בשנות התשעים בזמן שהיה נגדם אמברגו בינלאומי, הוא נעצר למשך מספר חודשים בשנת 2001 בגלל המקרה, ואף נידון לשבע שנות מאסר בשנת 2013. אך לאחר שנבחר לסנטור של מחוז לה ריוחה בשנת 2005, הוא נהנה מחסינות, ולא נכנס לכלא. התיק נגדו נסגר בשנת 2017.

נשיא ארגנטינה פיגוע קטלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד