י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק

אזרחים סוריים המתגוררים באיזור הבירה דמשק, דיווחו הלילה על פיצוצים שנשמעו באזור כתוצאה מתקיפה ישראלית במקום | על פי הערכות בכלי התקשורת המקומיים מדובר ככל הנראה במשלוח נשק שהגיע מאיראן | צפו

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה באזור דמשק
תקיפה בסוריה בעבר צילום: באדיבות המצלם

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) על מספר תקיפות שביצעה ישראל באזור הבירה דמשק. על פי הדיווחים, מטוסי חיל האוויר תקפו שורה של יעדים באזור הבירה, לא נמסר על נפגעים. מערכות ההגנה האוויריות הופעלו באזור התקיפה.

תושבים רבים דיווחו על פיצוצים שנשמעו באזור כתוצאה מהתקיפות הישראליות. נכון לעכשיו טרם פורסם מה היו יעדי התקיפות, אך על פי הערכות בכלי התקשורת המקומיים מדובר ככל הנראה במשלוח נשק שהגיע מאיראן.

בד בבד, בחיל האוויר החל אתמול (ראשון) תרגיל 'ורד הגליל' במתכונת פתע. התרגיל, הנערך בהנחיית מפקד החיל, אלוף עמיקם נורקין, נועד לשיפור מוכנות חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית. מצה"ל נמסר כי החל משעות הצהריים, תורגש ברחבי הארץ תנועה ערה של כלי טיס, מטוסים ומסוקים וכן יישמעו הדי פיצוצים במרחב. התרגיל צפוי להסתיים ביום ד׳.

התרגיל מדמה תרחישי לחימה בזירה הצפונית ויתרגל את כלל מערכי חיל האוויר במשימות הליבה של החיל ובהן שמירה על עליונות אווירית, הגנת שמי המדינה, וכן משימות תקיפה ואיסוף מודיעין.

בתרגיל ייבחנו תהליכי תכנון ושליטה וביצוע וכן יכולות לוגיסטיות וטכנולוגיות מקצה לקצה, תוך שימת דגש על שמירת חופש הפעולה האווירי ורציפות תפקודית מלאה.

דמשק תקיפה בסוריה איראן משלוח נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד