כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קופץ על ההזדמנות

ניסיון לקושש קולות: גנץ מקדם חוק נישואים אזרחיים בהליך בזק

פרצה חמורה בכרם בית ישראל: יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ נועד עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט שאישר לקדם הליך חקיקה מהיר עוד קודם הבחירות שיכיר באלפי זוגות שנישאו בניגוד להלכה | גנץ כשר המשפטים קפץ על ההזדמנות ומבקש לחוקק חוק קבוע ולא רק כהוראת שעה

ניסיון לקושש קולות: גנץ מקדם חוק נישואים אזרחיים בהליך בזק
בני גנץ צילום: Gili Yaari / Flash90

על הראש של החרדים: במטרה לקושש קולות, יו"ר כחול לבן בני גנץ העומד כעת גם בראשות משרד המשפטים כממלא מקום שר המשפטים, מוסיף ללכת נגד הדת ומודיע כי יקדם חוק שיכיר באלפי זוגות שנישאו בניגוד להלכה כנשואים לכל דבר.

על פי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', בני גנץ נועד בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שאישר לקדם הליך חקיקה מהירה עוד קודם הבחירות, כך שאלפי זוגות שלא הצליחו להינשא בחו"ל בתקופת הקורונה יוכרו בישראל כנשואים בניגוד להלכה.

גנץ אמר: "אנחנו פועלים לאפשר לזוגות שאינם יכולים או רוצים להתחתן ברבנות את הזכות הבסיסית להירשם כזוג בתקופה זו שהשמיים סגורים", לדבריו, "ברית הזוגיות הוא חוק צודק ושיווני שצריך לעבור ללא כל קשר לקורונה, אך הנסיבות מחייבות גם את מתנגדי החוק לאורך השנים להפגין סולידריות כלפי אותם זוגות שרוצים להקים בית בישראל במיוחד בימים מורכבים אלה".

על פי הדיווח, היועמ"ש אישר להעביר את החוק בממשלה ובכנסת כהוראת שעה רק לתקופת הקורונה, אך גנץ כשר המשפטים מבקש לחוקק את ברית הזוגיות שלא אושרה עד כה בממשלה לחוק קבוע.

מי שמתנגדים למהלך הם הנציגים החרדים, שיצטרכו למסמס את היוזמה ולבלום את החקיקה, אך כלל הנראה בני גנץ מודע לכך ורק פועל משיקול קמפיין כדי להעלאות את הנושא לסדר היום הפוליטי ערב הבחירות, ועל הדרך להציג את ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שפועל נגד האינטרס החילוני רק מחשש לאיבוד תמיכת החרדים.

בני גנץ אביחי מנדלבליט בחירות 2021 ברית הזוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד