י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבים אל בתי הכנסת

לקראת הסערה • דרעי ל'בחדרי': נתעקש שכל יהודי יוכל לשמוע 'זכור'

בשבת הקרובה יתאספו המוני בית ישראל למחות את זכר עמלק בקריאת ושמיעת פרשת 'זכור' הנהוגה מידי שנה | הנציגים הדתיים והחרדים בכנסת דורשים למצוא מתווה מיידי שיאפשר את פתיחת בתי הכנסת בפרט לאור כך שבסוף השבוע מזג האוויר בארצנו צפוי להיות סוער במיוחד 

 לקראת הסערה • דרעי ל'בחדרי': נתעקש שכל יהודי יוכל לשמוע 'זכור'
בית כנסת בשגרת קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

חמישה ימים לפני שאלפי יהודים יגיעו לבתי הכנסת לקיים את המצווה דאוריתא לשמוע את 'פרשת זכור' ואל מול מזג אוויר סוער שלא יאפשר תפילות במרחב הפתוח, הממשלה ומשרד הבריאות טרם הציגו מתווה שיאפשר קיום מניינים בשטח הסגור.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' בעוד שנמצא מתווה מתאים לפתיחת מוסדות התרבות, בתי הכנסת בינתיים יישארו סגורים. ולא מובן מה ההבדל בין תפילה למופע תרבות כך שזה יפתח וזה יישאר סגור.

הראשון שהעלה את הנושא כבר בשבוע שעבר הוא יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהודיע כי הוא פועל מול משרד הבריאות ליצירת מתווה מיוחד לקריאת 'פרשת זכור' המחוייבת מהתורה, בבתי הכנסת. וכן לקריאת המגילה בחג הפורים, בערב ובבוקר.

"לצד פתיחת המסחר והתרבות, חשוב לזכור שאנחנו מדינה יהודית ויש לדאוג לתפילות, לחגים ולאירועים היהודיים. צריך לאפשר לציבור גדול במדינת ישראל לשוב לבתי הכנסת ולקיים את המצוות", אמר דרעי ביום שלישי שעבר.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר השר אריה דרעי כי הוא פועל למצוא פתרון מול משרד הבריאות ומשרד המשפטים, "צריך לאפשר לכל יהודי לשמוע השבוע קריאת התורה ולמלא את החובה לשמוע 'פרשת זכור' גם במקרה של מזג אוויר סוער שלא יאפשר הוצאת ספר תורה למרחב הפתוח".

כבר אתמול הודיע יו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני כי הוא דורש להשוות את מופעי התרבות לתפילות בבתי הכנסת? תוך שהוא אף דרש זאת באופן רשמי מראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוסף, גם בציונות הדתית דורשים לפעול לפתיחת בתי הכנסת, כך יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ששיגר לתקשורת מכתב ששלח לראש הממשלה, השרים יולי אדלשטיין, אריה דרעי ויעקב ליצמן בו הוא מתריע כי אי מציאת מתווה תביא להתקהלויות אסורות.

במכתב מציין סמוטריץ' את החובה מהתורה לקרוא את פרשת זכור, כאשר מזג האוויר המסתמן יקשה על קיום מניינים בשטח הפתוח. לדבריו, "לא ניתן לקבל את פתיחת מוסדות התרבות בעוד בתי הכנסת נשארים סגורים. אין כל סיבה שלא לקדם מתווה מקביל לחזרה לשגרה גם בבתי הכנסת לפי התו הירוק".

הוא מוסיף ומתריע כי "על פי תחזית מזג האוויר, השבת הקרובה צפויה בעזרת השם להיות חורפית וגשומה, מה שיצור קושי גדול ביכולת לקיים את המצווה כהלכתה במרחב הפתוח מחד, ויוכל ליצור התקהלויות לא מבוקרות שיביאו להפצת המגיפה מאידך".

סגירת בתי כנסת קורונה פרשת זכור בצלאל סמוטריץ משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד