י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מיליוני שקלים וחברת אבטחה

בתנאים מחמירים: הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית

לאחר החלטת בג"ץ בחודש שעבר, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום לשחרר בתנאים מחמירים שהציב, את מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד | חברת אבטחה פרטית תשמור על דירת המסתור של הרב ברלנד והוא יאלץ להפקיד מיליוני שקלים ערבות, מחשש שיימלט | עורכי דינו: "מברכים על החלטתו של בית המשפט"

בתנאים מחמירים: הרב ברלנד ישוחרר למעצר בית
הרב ברלנד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה הבוקר (שני) לשחרר לחלופת מעצר את מנהיג קהילת שובו בנים הרב אליעזר ברלנד. הרב ברלנד, השוהה במעצר מזה כשנה, ישוחרר בתנאים מחמירים במיוחד שהציב בית המשפט, מחשש כי ינסה להימלט או ליצור קשר עם חסידיו.

השופט דוד גדעוני מבית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי הרב ברלנד יאלץ להפקיד ערבות על סך 1.2 מיליון שקלים. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם חסידיו. הוא ישהה בדירת מסתור באיזוק אלקטרוני עד לגזר הדין במשפטו. הרב ברלנד עצמו אמר בדיון כי הוא מקבל את ההחלטה. "אני מתחייב לעמוד בכל התנאים שהוצבו לי", אמר.

למקום המעצר יורשו להיכנס אך ורק בעלי המקום ובני משפחתם המתגוררים במקום, המפקחים, ונציגי חברת האבטחה הפרטית. "נאסרת כניסה של כל גורם אחר למקום המעצר, זולת, כמובן, נציגי גורמי אכיפת החוק", קבע השופט.

כחלק מהתנאים שהוצבו, חברת אבטחה פרטית, מטעמו, תהיה אחראית על השמירה על המקום בו ישהה הרב. במידה ויימלט, דירה שבבעולות בשווי 2.5 מיליון שקלים תחולט לטובת המדינה.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי "נאסר על המשיב להיות בקשר או מגע כלשהו, במישרין או בעקיפין, עם בני קהילתו ובכלל זה לצורך מתן ברכות, ייעוץ, פדיון נפש, בתמורה או שלא, במגע ישיר או באמצעות כל אמצעי טכנולוגי".

בד בבד, בית המשפט דחה את בקשת עורכי דינו לבטל את כתב האישום בעקבות מצבו הרפואי. הרב ברלנד כזכור, אושפז פעמים רבות בתקופת מעצרו. "לא מצאתי קיומן של נסיבות של נסיבות להידרש עניין בשלב זה", כתב השופט.

כזכור, בתחילת השנה שעברה הוגש נגד הרב ברלנד כתב אישום חמור המייחס לו עבירות של עושק ומרמה, זאת בעקבות מספר תחקירים שפורסמו בכלי התקשורת, בהם נראה הרב משדל חולים סופניים להעביר לו סכומי כסף גדולים, בטענה כי יציל אותם ממוות. אישום אחר, מייחס לרב ברלנד עבירה של ניסיון שידול לאלימות. בד בבד עם הגשת כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

עוה"ד עמית חדד נועה מילשטיין ואביחי יהוסף ממשרד חדד רוט שנהר ושות' ועו"ד רותם טובול, המייצגים את הרב ברלנד מסרו:"אנחנו מברכים על החלטתו של בית המשפט המחוזי מהיום שהורה על שחרורו של הרב ברלנד לחלופת מעצר. לצערנו מצבו הבריאותי של הרב ברלנד התדרדר מאוד בחודשים האחרונים ואנחנו שמחים שבתי המשפט הכירו בהכרח לשחרר את הרב ברלנד לחלופת מעצר שתאפשר לשמור על בריאותו, עד לסיום ההליך המשפטי".

 

 

הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד