י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תוקם ועדה

פרסום ראשון: הסוף לחקירות משטרה וניתוחי מתים?

בעקבות עתירת ארגון זכויות האדם 'בצלמו' פרסם היום המשרד לביטחון פנים 'קול קורא' של המשרד לביטחון פנים למוות בבית בלי התערבות משטרתית • פרסום ראשון ובלעדי ב'בחדרי חרדים'

פרסום ראשון: הסוף לחקירות משטרה וניתוחי מתים?
אנשי חברה קדישא בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשרד לביטחון פנים פרסמו היום (שני) קול קורא להגשת ניירות עמדה לוועדה שתפקידה לבחון תיקון הנוהל והטופס של "הודעת הפטירה" באופן שיאפשר דיווח על פטירת אדם שלא בבית חולים בנסיבות שאינן מעלות חשד המחייב בדיקת משטרה.

"מדובר בשינוי מדיניות שישפיע לטובה על אלפי מקרים כל שנה, והוא פתח לשינוי מדיניות הטיפול ביחס למצבי סוף החיים בכלל" אמר מיכאל פואה שהגיש את העתירה מטעם ארגון זכויות האדם בצלמו.

בעתירה נטען שמשטרת ישראל מתייחסת למטפליו ובני משפחתו של כל מי שנפטר בביתו כחשודים פוטנציאלים בגרימת מותו על אף שאין שום סיבה לחשד. מדובר פעמים רבות בפגיעה חמורה במי שסעדו את החולה או הזקן במסירות ועתה הם נאלצים בעת הכי קשה להם לעמוד כחשודים מול קצין משטרה, כל זאת על אף שהרופא שקבע את המוות לא מצא שום עילה לחשד.

מדובר באלפי חקירות מיותרות שמעבר לפגיעה בבני המשפחה בשעה הכי קשה שלהם מביאות לבזבוז של משאבי המשטרה.

כמו כן בעתירה נטען שלא יכול להיות שהמדינה בידה האחת תעודד את מסגרת הטיפול הביתי במצבי סוף חיים, שיש בה על פי רוב יתרון עצום הן מבחינה רפואית והן מבחינה אנושית, ומבחינה כלכלית לאוצר המדינה, ומצד שני תתייחס לכל נפטר בטיפול ביתי כאירוע לחשד פלילי.

כאשר השינוי במדיניות ייושם ניתן יהיה לקדם באופן משמעותי את הטיפול הביתי, דבר שיהיה לו השפעה משמעותית לטובת הנפטרים ובני משפחותיהם ולטובת בתי החולים ובמיוחד לטובת המחלקות הפנימיות שיוכלו לטפל באופן מיטבי בהצלת חיים, במקום להיות עמוסות בטיפול מלווה לקראת פטירה.

מארגון בצלמו נמסר עם פרסום הקול קורא: "נמשיך לדאוג לזכויות האדם של בני משפחות חולים ונפטרים בעיקר בשעתם הקשה ביותר, חובה לחקור מקרי מות כשצריך וחובה לא פחות למנוע פגיעה במשפחות נפטרים בשעתם הקשה כשלא צריך".

ניתוחי מתים בג"ץ בצלמו הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד