ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בערים ירוקות וצהובות

שר החינוך במליאה: "ניתן לפתוח באופן מלא את מוסדות החינוך"

במהלך דיון בנושא החינוך בצל משבר הקורונה שנערך במליאת הכנסת, עלה שר החינוך לדוכן והבהיר כי מבחינתו ניתן לפתוח את כל מוסדות החינוך בערים ירוקות וצהובות, החל מהגנים ועד כיתות י"ב. הפרוייקטור נחמן אש מתנגד. ומה עם ההבטחה של דרעי לערים כתומות ואדומות?

שר החינוך במליאה: "ניתן לפתוח באופן מלא את מוסדות החינוך"
יואב גלנט צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

מליאת הכנסת התכנסה בשעה האחרונה לדיון בנושא משבר החינוך בתקופת הקורונה, כשבמהלך הדיון הודה שר החינוך יואב גלנט כי ניתן לפתוח את כל המוסדות בערים הירוקות והצהובות.

"אני יכול לומר לכם באחריות מלאה, ובהינתן נתוני התחלואה הנוכחיים ועל פי המלצות המומחים הרבים, הגענו לנקודה שבה בערים הצהובות והירוקות ניתן לפתוח באופן מלא את מערכת החינוך מגן ועד י"ב", אמר שר החינוך באופן נחרץ.

לדברי השר גלנט, "אין שום סיבה להשאיר תלמידים בבית, אנחנו במשרד החינוך ערוכים לכך באופן מלא. בנוסף ניתן לפתוח חלק מהכיתות בערים הכתומות. למיטב שיפוטי בשלו התנאים למימוש ההחלטה והיא חייבת להתקבל לפני הקלות בנושאים אחרים. אנחנו צריכים לשים את הילדים לפני הכל ואת החינוך במקום הראשון".

קודם לכן הציג גלנט את דבריו אמר בפני קבינט הקורונה, כשמנגד פרופ׳ נחמן אש ממונה הקורונה התנגד ואמר: "יש לנו שחקן חדש וזה המוטציה הבריטית שאני מצטט את שר החינוך שיש לנו בעיה בבסיס הנתונים שלנו בהתנהגות עם המוטציה. אני חושב וממליץ שהפתיחה תהיה הדרגתית כמו שהצענו. בואו נראה איך נראית הפתיחה שעשינו ואז נמשיך".

בשבוע שעבר התחייב השר אריה דרעי להביא עוד יום למחרת לאישור הממשלה את מתווה החינוך למחלימים ולמתחסנים כדי גם בערים האדומות והכתומות, אך בפועל המתווה טרם עלה לדיון או להצבעה. נותר להמתין ולראות האם השר דרעי יקיים את הבטחתו ויסדר פתיחת חינוך גם במגזר החרדי.

יואב גלנט משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד